• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در جمع استادان هیات علمی: مهمترین ظرفیت دانشگاه منابع انسانی است / مطالبات بازنشستگی کارکنان و اعضای هیات علمی تا پایان مرداد را صفر کردیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در جمع استادان هیات علمی: مهمترین ظرفیت دانشگاه منابع انسانی است / مطالبات بازنشستگی کارکنان و اعضای هیات علمی تا پایان مرداد را صفر کردیم

چاپ ایمیل

نشست صمیمی و جلسه پرسش و پاسخ اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور دکتر طاهری لاری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و هیات رییسه دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، دکتر مسعود طاهری لاری در این نشست با اشاره به دشواری مدیریت دانشگاه در زمان کرونا گفت: از زمانی که بنده مسئولیت پذیرفتم مدیریت عادی نبود بلکه مدیریت در شرایط کرونایی بود و باید سعی می‌کردیم محدودیت‌هایی که برای دانشگاه و در سطح کلان برای جامعه ایجاد شده بود را طبق بخشنامه های ستاد ملی کرونا، استانداری و سازمان مرکزی اعمال می کردیم و کارهای اداری و آموزشی دانشگاه را باید مطابق شرایط موجود انجام می دادیم، کار بسیار سختی بود چون نحوه حضور همکاران ، اساتید و دانشجویان شرایط متفاوتی را برای دانشگاه ایجاد کرده بود.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۵ هزار دانشجو در سطح استان تحت پوشش آموزش مجازی قرار گرفته اند، به موفقیت دانشگاه در عبور از بحران کرونا اشاره کرد و افزود: از همان ابتدا بحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و استان در فعالیتهای آموزش مجازی در سطح استان و کشور پیشتاز بود و با تدابیر لازم علی‌رغم مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری، با اقدامات خیلی خوب اساتید و کارکنان توانستیم از این مرحله به خوبی عبور کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از افزایش 11 برابری پهنای باند اینترنت دانشگاه از شروع کلاس های مجازی خبر داد و افزود: علی رغم هزینه زیادی که برای ما داشت از همان ابتدا پهنای باند اینترنت دانشگاه را از ۵۰ مگابایت بر ثانیه را به ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه رساندیم.
وی ادامه داد: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های دانشگاه مرهون زحمات همه عزیزان در دانشگاه است. توکل به خدا همدلی و خرد جمعی باعث شد دانشگاه بدرخشد. موفقیت هایی داشتیم هرچند بامشکلاتی هم روبرو هستیم. هر سازمان دارای مشکلات و آسیب هایی هست مهم این است که بتوان این مشکلات و آسیب ها را با همدلی و خردجمعی برطرف کرد.
دکتر طاهری لاری نگاه دانشگاه به حل مسائل را نگاه و رویکرد فعال و پیش نگر دانست و تاکید کرد: این انتظاری است که از همه عزیزان داریم. در حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف وجود دارد باید نقاط قوت را تقویت و ضعف ها را با کمک و همفکری همه عزیزان برطرف کنیم.
وی با اشاره به رسالت دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر دانشگاه حل مسئله و دانشگاه اجتماعی اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که نه تنها مشکلات داخلی خودمان را باید حل کنیم بلکه مشکلات جامعه را هم باید حل کنیم دانشگاه رسالتش این است. وقتی که نسل سوم و چهارم دانشگاه باید به سمت تحقق نسل سوم وچهارم حرکت کند ( تسل فرصت آفرینی ، کارآفرینی و تبدیل ایده و دانش به فناوری و تجاری سازی ) در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اساتید با درجات عالی حضور دارند که می توانند دانشگاه را در این جهت هدایت ‌کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در جمع اعضا هیات علمی ، مهمترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استان را منابع انسانی دانست و افزود: توجه به منابع انسانی در آموزه های دینی و قرآنی ما هم تاکید شده. اساتید با ایجاد طرح های پژوهشی و درآمدزا می توانند به دانشگاه کمک کنند. امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی خیلی خوبی در سطح مشهد و استان داریم. سعی می‌کنیم امکانات بلااستفاده واحدهای استان را به درآمد تبدیل کنیم.
وی از صفر شدن کلیه مطالبات بازنشستگی کارکنان و اعضا هیات علمی تا پایان مرداد ماه خبر داد و افزود: از تمام اختیارات و توان مالی در سطح واحد و استان در جهت رفع مشکلات اساتید و کارکنان استفاده می کنیم. باید تلاش کنیم از تجارب مفید بازنشستگان استفاده کنیم. در خصوص زمین های گلبهار تلاش ها و رایزنی هایی با نماینده‌های مجلس و دیگر مسئولین انجام شده که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم. زمینهای شهرکهای صنعتی هم در حال پیگیری هستیم. تبدیل به احسن کردن دارایی های غیر مولد جزو برنامه‌های ماست.
دکتر طاهری لاری در جمع اساتید با تاکید بر ایجاد و عضویت اساتید در کارگروه های حل مسئله در دانشگاه تاکید کرد و از طراحی نظام پیشنهادات خبر داد و افزود: علاوه بر اینکه شورای اساتید و شورای کارکنان ایجادشده ، نظام پیشنهادات را طراحی کردیم و دنبال این هستیم که پیشنهادات اساتید و کارکنان را دریافت و عملیاتی کنیم. بنابراین در این کارگاه ها عضو شوید و به حل مسائل دانشگاه و جامعه کمک کنید. ما نیاز به کمک و همیاری همه عزیزان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد داریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر برنامه ریزی دانشکده ها در جهت استفاده از توانمندی اعضای هیات علمی در کمک به حوزه ستادی تاکید کرد و افزود: دانشکده ها معین حوزه ستادی شوند. از ظرفیت دانشکده ها در حل مسائل دانشگاه کمک می‌گیریم. اساتید توانمند و مجرب دانشکده‌ها با توان و تخصصی که دارند به بخش های مختلف حوزه ستادی در رفع مسائل و مشکلات دانشگاه کمک کنند.