آغاز به کار دوره تربیت مدرس تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد

چاپ

نخستين دوره تربيت مدرس تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه اساتيد بسیجی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان خراسان رضوی ، صبح امروز با حضور حجت الاسلام دکتر ثقفی مسئول نهاد فرایند سپاه و رئیس کمیسیون تلفیق بیانیه گام دوم انقلاب و دكتر پورقربان معاون بازرسی و تعالی مدیران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد آغاز به كار كرد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد،‌ دكتر پورقربان در آيين گشايش اين دوره ، به ضرورت برگزاري اين دوره اشاره كرد و افزود: از زمانی که مسئولیت تببين بیانیه گام دوم انقلاب به دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج اساتید کشور محول شد برنامه این بود که چون خیلی از اساتید بیانیه را مطالعه کرده بودند و طریقه تفسیر و تبیین آن را و در نهایت طریقه اجرایی کردن آن را ابهام داشتند به این دلیل تصميم گرفتيم تا ابتدا در یک سطح گسترده دوره اي جهت تبیین و تفسیر بیانات حکیم فقيه انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم برگزار کنیم. اولین دوره در تهران با وسعت بیشتری در سه روز کامل برگزار شد و پیرو آن در استان هايي که زمینه و ظرفيت اجرایی خوبی داشتند و پیش قدم شدند دوره را شروع كرديم و لازم است در اين زمينه از بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي تشكر كنم.

معاون بازرسی و تعالی مدیران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بيان اينكه مسئولیت عظیم و سنگینی در بیانیه گام دوم انقلاب بر دوش قشر فرهیخته و اساتید دانشگاه‌ها نهاده شده تصريح كرد: حکیم فقیه انقلاب دو قشر را در راهبری جامعه مهم و مثمر ثمر می دانند، اول اساتید دانشگاه ها و دوم علما و روحانیون هستند که اين دو درهدايت جامعه و دادن خوراک فکری به جامعه مي ‌توانند موثر و مفید باشند.

وي با اشاره به مسئوليت سنگين بسيج اساتيد در بيانيه گام دوم انقلاب اظهار كرد: بسيج اساتيد به عنوان امام الاقشار هدایت کننده بقیه اقشار جامعه به واسطه بنیه علمی كه دارد مسئولیت سنگینی دارد. جامعه ما به سرعت به سمت ظهور منجی عالم بشریت در حال حرکت است و هر روزی که سپری می‌شود یک روز به ظهور نزدیک تر میشویم و اگر زمینه ظهور فراهم نشود ما فرصت خود را به بطالت گذرانده ایم. ما بايد زمینه تحقق دولت اسلامی ، جامعه اسلامی و در نهايت شکل گیری یک تمدن اسلامی را در سطح دنیا فراهم کنیم و این مسئولیت سنگین بر دوش بسیج اساتید و اساتید بسیجی قرار داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علي ثقفی مسئول نهاد فرایند سپاه و رئیس کمیسیون تلفیق بیانیه گام دوم انقلاب نيز به عنوان استاد اين دوره، با اشاره به تقارن دوره با دهه فجر بر قدرشناسي مردم نسبت به انقلاب تاكيد كرد و در خصوص اهميت تببين بيانيه گام دوم انقلاب افزود: بیانیه گام دوم انقلاب خیلی مفصل تر از آن است که در دو روز بتوان تفسیرش کرد. تدریس و آموزش به تنهایی کفایت نمی کند. انتظار ما ایجاد یک حرکت در محیط‌های دانشگاهی است که ضرورت آن بسیار پابرجاست و همچنین امکان ایجاد چنین حرکتی در دانشگاه‌ها وجود دارد.امروز در شرایط فعلی ايجاد حرکت یک ضرورت است و این حرکت های شکسته بسته ، پاسخگوی نیازهای انقلاب نیست و از طرف دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده انقلاب زمینه‌ساز تحقق اهداف این بیانیه می باشد.

گفتني است اساتيد بسيجي در اين دوره دو روزه با مباحثي همچون مبانی بیانیه گام دوم انقلاب که به روش فهم اندیشه رهبری و چرایی بیانیه گام دوم انقلاب مي پردازد ، همچنين محتوای بيانيه گام دوم و نقشه راه تحقق دولت اسلامی آشنا مي شوند.

اين دوره به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامي استان خراسان رضوي در مركز فرهنگي و رفاهي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد در حال برگزاري است و تا فردا ادامه خواهد داشت.