دکتر طاهری لاری عنوان کرد: ضعف اقتدار در فاصله گرفتن از نیروهای انسانی است/ تشکیل شوراهای مشورتی در راستای تقویت تعامل با نیروهای انسانی و حل مشکلات

چاپ

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه تکریم و معارفه مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، ضعف اقتدار مدیریت را در فاصله گرفتن از نیروهای انسانی عنوان کرد و بر تقویت تعامل با نیروهای انسانی در جهت هم افزایی و حل مشکلات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و استان، در این مراسم که با حضور با حضور مشاور رياست و رئيس مركز حراست دانشگاه آزاد اسلامي و مدیر کل حراست استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و خیر مقدم به ریاست مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه،

با اشاره به آیه ۱۹ سوره مریم قرآن کریم، تصریح کرد: در هر شغلی هستیم باید کاری کنیم تا مفید واقع شویم و انشالله خداوند به ما توفیق دهد در هر وضعیتی هستیم به جامعه خدمت کنیم.

دکتر مسعود طاهری لاری با بیان اینکه نگاه آموزه‌های قرآنی بر مسئولیت نگاه خدمتگزاری است نه ریاست، به فرمایش امام علی (ع) در این باره اشاره و افزود: حضرت علی(ع) می فرمایند مسئولیت ماندنی نیست امانتی است که در اختیار ماست و باید آن را به دیگری بسپاریم.

وی رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی را رویکرد تحولی ، دانشگاه حل مسئله و دانشگاه اجتماعی خواند و افزود: همه این رویکردها به علم نافع و تقدم تزکیه بر تعلیم برمی گردد و روی این باید کار کنیم. رسالت دانشگاه آزاد اسلامی بر این است و طبیعتاً در همه برنامه‌های تحولی مشکلاتی هست که باید حل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد هم در همین راستا حرکت کرده است. ما در بحث فضای مجازی در سطح استان و کشور پیشتاز بودیم، در کلاس های مجازی پهنای باند اینترنت را از ۵۰ مگابایت به ۵۵۰ مگابایت ارتقا دادیم، بیش از سه هزار استاد تمام وقت در حال تدریس آنلاین به دانشجویان هستند. در حوزه کرونا دانشگاه علوم پزشکی از ما کمک خواست و ما هم با استقرار یک دستگاه حرارت سنج در فرودگاه مشهد و کمک به زائران و مسافران در مدت دو ماه خدمات شبانه روزی به مردم ارائه کردیم. بسیج دانشجویی ما در مناطق محروم اردوهای جهادی برگزار می کنند و به مردم خدمات رایگان ارائه می دهد و همه این خدمات در راستای کمک به جامعه و در راستای ماموریت و رسالت دانشگاه آزاد انجام داده ایم.

وی از حراست به عنوان یک مجموعه خوب در دانشگاه یاد و تاکید کرد: ما در حوزه حراست نمی خواهیم فضای امنیتی و پلیسی داشته باشیم بلکه باید فضا را امن و آرام نگه داریم و در این راستا باید حرکت کنیم و از دستاوردها و ارزشهای انقلاب حفاظت کنیم .

دکتر طاهری لاری بر اجرای دقیق دستورالعمل ها از سوی حراست تاکید کرد و افزود: حراست نباید خودش را درگیر مسائل حاشیه کند و از متن غافل شود. در برخورد با مسائل ابتدا تشخیص‌ دهید سپس به دنبال درمان آن باشید. در تایید صلاحیت عمومی افراد دقت داشته باشید افرادی که مبتنی بر آموزه های دینی هستند و تعهد و تخصص دارند را انتخاب کنید چون شما مشاور امین رییس دانشگاه هستید. حفظ آبروی افراد برای ما خیلی مهم است. ثبات امنیت و جلوگیری از تنش را از حراست انتظار داریم و این جزو وظایف حراست است.

وی ضعف اقتدار مدیریت را در فاصله گرفتن از نیروهای انسانی دانست و ضمن تاکید بر تقویت تعامل با نیروهای انسانی اظهار کرد: در همین راستا شوراهایی را در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تشکیل دادیم شورای مشورتی کارکنان ، شورای مشورتی اساتید ، شورای تحول و تعالی سازمان و در آینده ای نزدیک شورای دانشجویی راه اندازی خواهیم کرد. ما در این شوراها سعی می کنیم هم افزایی کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم. کسب رتبه اول دانشگاه آزاد مشهد در رتبه بندی کشوری حاصل تلاش همه همکاران در سطوح مختلف است. همچنین طی دو سال متوالی در سطح کشور بالاترین نرخ رشد جذب دانشجو را داشتیم و اینها نشان دهنده این است که به سمت تغییرات مثبت در حرکت هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همچنین از نقش آفرینی این دانشگاه در سطح کشور در مدیریت برگزاری 25هزار جلسه مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این کار در راستای کمک به سازمان مرکزی انجام شد و همچنین 6 هزار جلسه مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نیز که روز گذشته به اتمام رسید توسط واحد مشهد مدیریت شد.

وی در این جلسه از تلاش های خالصانه علی طوفانی در اداره کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تقدیر و تشکر نمود و برای امیر قربانی پور سرپرست جدید این اداره کل آرزوی موفقیت کرد.

‌گفتنی است این جلسه با حضور مشاور ریاست رئیس دانشگاه  حسن زاده مدير كل حراست استان ، دکتر طاهری لاری رئيس دانشگاه آزاد اسلامی استان ، اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و مشهد، ‌نماينده سازمان اطلاعات سپاه استان و جمعي از اساتيد و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي مشهد نيز حضور داشتند.