• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر طهرانچی خبر داد : رشد بیش از 400 درصدی جذب دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم در دانشگاه آزاد اسلامی / جذب دانشجو از کشورهای ترکیه و آذربایجان برای نخستین بار

دکتر طهرانچی خبر داد : رشد بیش از 400 درصدی جذب دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم در دانشگاه آزاد اسلامی / جذب دانشجو از کشورهای ترکیه و آذربایجان برای نخستین بار

چاپ ایمیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از رشد بیش از 400 درصدی تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال در مقایسه با نیمسال مشابه سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي، جلسه شورای راهبردی سیاست‌گذاری کلان برای دانشجویان خارجی به ریاست دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر اعضا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این جلسه دکتر طهرانچی با تأکید بر استقبال دانشجویان بین‌المللی برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تعداد دانشجویان بین‌المللی که دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده اند، رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به آماری از تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه، اظهار داشت: تعداد کل دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی 26 هزار و 671 نفر است.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال با نیمسال مشابه سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از 400 درصد رشد داشته است، گفت: در نیمسال اول 1400-1399 در مقطع کارشناسی 2 هزار و 9 نفر، کارشناسی ارشد 6 هزار و 913 نفر، دکتری تخصصی 354 نفر و در مقطع دکتری حرفه ای 251 نفر دانشجوی بین‌المللی جدیدالورود در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش شده است.

وی تأکید کرد: در نیمسال 1400-1399 دانشجویانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش و مشغول به تحصیل شده اند.

دکتر طهرانچی در ادامه با اشاره به آماری از وضعیت جذب دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم و مقیم در نیمسال اول تحصیلی 1400-1399، گفت: آمار جذب دانشجویان بین المللی غیرمقیم در سال گذشته 3 هزار و 975 نفر بوده که این تعداد در نیمسال اول 1400-1399 به 9 هزار و 527 نفر رسیده است. همچنین جذب دانشجویان بین المللی با احتساب دانشجویان مقیم در سال گذشته 8 هزار و 138 نفر بوده که این عدد در نیمسال اول 1400-1399 به 10 هزار و 445 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی میزبان دانشجویانی از 20 کشور جهان است، خاطرنشان کرد: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی از ملیت‌های مختلف از کشورهای سوریه، پاکستان، بحرین، ارمنستان، ازبکستان، ترکمنستان، کنیا، ترکیه، روسیه، تاجیکستان، لبنان، بنگلادش، آذربایجان، هندوستان، قزاقستان، فرانسه، تانزانیا، اندونزی، افغانستان و عراق هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گزارشی از آمار دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک استان‌ها، و واحدهای برون مرزی ارائه داد