شورای سیاست‌گذاری درس «انس با قرآن کریم» دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

چاپ

اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری درس «انس با قرآن کریم» در دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری درس «انس با قرآن کریم» دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم‌زاده مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و اساتید و صاحبنظران قرآنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی در سخنانی با تأکید بر اینکه توجه به قرآن کریم را رسالت اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی می دانیم، گفت: هدف ما در ارائه درس «انس با قرآن کریم»، توجه به روخوانی و قرائت صحیح قرآن است که این آموزش باید به انس با قرآن کریم و مفاهیم آن بیانجامد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی چهار تا شش واحد درسی در مقاطع مختلف تحصیلی را به حوزه معارف اسلامی اختصاص داده و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد این دروس را با نگاه قرآنی پیگیری کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد علاوه بر تدوین برنامه جامع قرآنی در این دانشگاه، نظام دانش‌افزایی اساتید راه‌اندازی شود تا مشوق‌هایی همچون اعطای امتیاز فرهنگی، آموزشی و پژوهشی به اساتید قرآنی در نظر گرفته شود.

در این جلسه که صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، موضوعاتی از جمله پایش اساتید درس قرآن، تدوین کتاب «انس با قرآن کریم»، ایجاد هسته مرکزی گزینش اساتید قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی، پاسخگویی به شبهات قرآنی دانشجویان با ایجاد کمیته تخصصی ذیل پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین برنامه جامع برای درس قرآن، تهیه بانک اطلاعاتی قرآنی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اساتید قرآنی برجسته کشور از جمله دکتر محمدعلی خواجه پیری، احمد ابوالقاسمی، دکتر لاله افتخاری، سیدمهدی سیف، سیدعلی سرابی، محمدحسین فریدونی، محسن یاراحمدی و حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله آهنگری در این جلسه حضور داشتند و به بیان نظرات و پیشنهادات برای ارائه هرچه بهتر درس «انس با قرآن کریم» پرداختند.