• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته

چاپ ایمیل

تفاهم نامه همکاری بین معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي، تفاهم نامه همکاری میان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به امضای دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر شهریار آبنار عضو هیئت مدیره و مدیر کمیته برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته رسید.

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در جلسه امضای این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: طی یک سال و نیم گذشته که از راه‌اندازی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری می گذرد، اقدامات زیرساختی فراوانی در حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه صورت پذیرفته که با توجه به روند در پیش گرفته، دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری پیشرو خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید وارد فضای دانشگاه نسل سوم و کارآفرین شوند، افزود: در حالی که برخی دانشگاه ها با کاهش دانشجو روبرو شده اند، اما خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی، 10 درصد افزایش جذب داشته که به دلیل ایجاد محیطی امیدوار کننده جهت اشتغالزایی و کارآفرینی در بین خانواده ها و علاقمندان به تحصیل است.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در حوزه حمایت از فعالیت ها و کسب و کارهای نوپا به صورت جدی ورود کرده ایم، تصریح کرد: فضای کسب و کار در دانشگاه آزاد اسلامی یک فضای واقعی برای کار جدی است. بنا داریم تمام آنچه در سال های گذشته به شکل بودجه پژوهشی یا فناوری متمرکز شده تحت عنوان صندوق فناوری و پژوهش مهیا کنیم. در حال حاضر 60 میلیارد تومان برای این صندوق تهیه شده و پتانسیل 250 میلیارد تومان را دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته، محقق خواهد شد.

دکتر بهزادی پور: همکاری با صندوق فناوری و پژوهش دانشگاه آزاد امری مهم در راستای رشد جایگاه کارآفرینی

بهزادی پور مدیرکل اداره کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه ایجاد فضای کارآفرینی و ایجاد استارت آپ های نوپا، اظهار امیدواری کرد: با امضا تفاهم نامه میان دانشگاه و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، بتوان به شرکت های درحال توسعه دانشگاه تسهیلات ارائه کرد و این صندوق نیز در راستای حمایت از شرکت های دانشگاه بتواند ضمانت نامه های معتبر لازم را تامین کند.

وی، همکاری با صندوق فناوری و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی را نیز امری مهم و اساسی در راستای رشد و ارتقا جایگاه کارآفرینی در کشور دانست.

دکتر فرنیان: دانشگاه آزاد می تواند به حضور نیروهای توانمند و فناور در صنعت، کمک شایانی کند

دکتر مهدی فرنیان مدیر اداری و مالی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته نیز در این جلسه به خدمات قابل ارائه این شرکت برای خدمت به مجموعه های فناور دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: تحرکاتی که در حوزه فناوری در دوسال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته بسیار مبارک است و فرصت خوبی برای توسعه اقدامات کارآفرینانه محسوب می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد می تواند به حضور نیروهای توانمند و فناور در صنعت کمک شایانی کند. همچنین باتوجه به ظرفیت های صنعت با حمایت و پشتیبانی می توان این نیروها را به منشا اثر در اقتصاد و کارافرینی تبدیل کرد.

فرنیان خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلات و حمایت های مالی در حوزه ارزیابی طرح ها نیز می توان از نیروهای توانمند دانشگاه در بدنه کارشناسی طرح ها استفاده کرد و این آمادگی وجود دارد تا اساتید و نیروهای دانشگاه با صندوق وارد تعامل شوند.

دکتر آبنار: شرایط برای هم افزایی با صندوق پژوهش و فناوری مهیاست

دکتر شهریار آبنار عضو هیئت مدیره و مدیر کمیته برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته نیز در سخنانی گفت: در قالب این تفاهم نامه خدماتی میان صندوق و دانشگاه آزاد اسلامی در بخش های مختلف تسهیل خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه صندوق پژوهش و نوآوری، صندوقی نوپاست، شرایط برای تعامل و هم افزایی با صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته مهیاست. در صورتی که برخی از شرکت های دانش بنیان و فناور پس از تشکیل و بلوغ نیاز به خروج از دانشگاه داشته باشند و به صنعت بپیوندند، می توان این فضا را برای آنها فراهم کرد.

دکتر آبنار ادامه داد: علاوه بر تسهیلات و ضمانت نامه برای صندوق های فناوری و پژوهشی، صندوق حمایت از تحقیقات، ارزیابی طرح ها را نیز در دستور کار دارد که این مهم از طریق بدنه توانمند حوزه کارشناسی با سوابق درخشان در دسترس است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز بدنه کارشناسی ما نیازمند برخی افراد و شرکت های توانمند است که در این حوزه می توانیم از ظرفیت های دانشگاه آزاد بهره بگیریم و در قالب این تفاهم نامه خدماتی به دانشگاه در حوزه ارزیابی و پلن کارشناسی ارائه دهیم.

عضو هیئت مدیره و مدیر کمیته برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با ابراز خرسندی از تشکیل صندوق فناوری و پژوهش دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: می توان با تعریف و ایجاد خط کارگزاری برای صندوق در قالب قرار داد، شرکت های دانش بنیان را تحت پوشش برده و با برنامه ریزی منسجم مراحل رشد لازم را دنبال کرد.