• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: واحد مشهد رتبه اول کشور در جذب دانشجویان خارجی / عملیاتی شدن طرح کفایت علمی پایان نامه های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از امروز

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: واحد مشهد رتبه اول کشور در جذب دانشجویان خارجی / عملیاتی شدن طرح کفایت علمی پایان نامه های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از امروز

چاپ ایمیل

جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ، صبح امروز با حضور معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر جواد علمایی در این جلسه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید سلیمانی و ارتحال علامه بزرگ آیت الله مصباح یزدی، با اشاره به اینکه مشهد یکی از واحدهای خیلی خوب دانشگاه آزاد اسلامی است و از نظر علمی و مدیریتی جایگاه خیلی خوبی در سطح کشور دارد، اظهار کرد: همیشه ما باید یک آرمان و یک ایده عالی داشته باشیم و به سمت آن حرکت کنیم و می توانیم بهتر از این باشیم. واحد مشهد در جذب دانشجو خیلی خوب عمل کرده و در جذب دانشجویان خارجی رتبه یک کشور را دارد و در این زمینه به واحد مشهد تبریک می گویم.

وی تصریح کرد: هر جایی که فکر می کنید ما می‌توانیم کمک کنیم به عنوان سازمان مرکزی در خدمت شما هستیم. البته لازمه‌اش ارتباط قوی بین سازمان و واحدها هست.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد کمیته‌های تحولی در راستای هدف گذاری صحیح در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود : دنبال این هستیم که اتفاق خوبی بیفتد اولین کاری که ما باید بکنیم در این زمینه ساماندهی به وضعیت دانشگاه آزاد در حوزه آموزش و پژوهش می باشد یعنی تمام واحدهای دانشگاه آزاد کشور از سطح مطلوبی برخوردار باشند بعضی واحدهای ما وضعیت اسفناکی دارند ولی چون ما یک واحد هستیم به نام دانشگاه آزاد اسلامی باید در مسائل اساسی وحدت رویه داشته باشیم.نگاه ما نگاه حمایتی است و سازمان کمک می کند واحد ها ارتقا پیدا کنند.

وی در ادامه به همسان سازی حقوق و کمپینی که در این زمینه راه افتاده اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که در این زمینه داریم ضعف در اطلاع رسانی از طرف سازمان به واحدها و از واحد ها به اساتید می باشد. در این زمینه سامانه‌هایی راه اندازی خواهیم کرد و معاونین واحد ها را در آنجا عضو می کنیم و به دنبال سامانه بزرگتری هستیم که تمام اساتید را عضو کنیم تا از بخشنامه ها ، تصمیمات و اقدامات انجام شده در این زمینه مطلع شوند. واقعیت این است که حقوق دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاههای دیگر پایین است و ما برای پرداخت حقوق جایی غیر از شهریه نداریم.

دکتر علمایی با اعلام اینکه امسال برای اولین بار حدود ۷ درصد افزایش دانشجو داشتیم در سطح کشور در حالی که اکثر دانشگاه ها با کاهش دانشجو مواجه بودند، افزود: ما به دنبال این هستیم که حقوق ها افزایش پیدا کند و در حال حاضر پیگیر وصول مطالباتمان از دولت هستیم.

وی از آغاز عملیاتی شدن طرح سراسری کفایت علمی پایان نامه های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از امروز خبر داد و گفت: با توجه به شهریه ای که دانشجویان دکتری پرداخت می کنند آقای دکتر طهرانچی اعلام کردند باید صلاحیت علمی دانشجویان دکتری درست سنجیده شود.در این زمینه کمیته کشوری راه اندازی کردیم که این کمیته انحصار به گروه خاصی نیست و امروز شروع کردیم در کل کشور. هدف ما این است که دفاع از پایان نامه ها به صورت عادلانه باشد کسی که در واحد تهران و مشهد دفاع می کند با کسی که در واحد نراق دفاع میکند یکی باشد لذا این اقدام را ملی کردیم.