• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر طاهری لاری خبر داد: افزایش 11 برابری پهنای باند اینترنت در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد/ ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در خدمت حل مسائل شهرستان گلبهار

دکتر طاهری لاری خبر داد: افزایش 11 برابری پهنای باند اینترنت در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد/ ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در خدمت حل مسائل شهرستان گلبهار

چاپ ایمیل

مراسم تکریم و معارفه رئیس مجتمع بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان(گلبهار) صبح امروز با حضور مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مسئولین شهرستان گلبهار در سالن شهیدبهشتی این مجتمع برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، دکتر مسعود طاهری لاری در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی ، با بیان اینکه ظرفیت موجود در شهرگلبهارمی تواند پشتیبان مجموعه دانشگاه پردیس دانشگاهی گلبهار باشد افزود: صحبت های فرماندار محترم ، نماینده محترم و امام جمعه محترم گلبهار نیز موید این موضوع است. ریاست جدید پردیس گلبهار اولاً تعامل را با مجموعه شهر هم مستمر و هم بیشتر کند و ظرفیت دانشگاه در اختیار شهر قرار بگیرد و ظرفیت شهر در اختیار دانشگاه قرار بگیرد اگر غیر از این باشد نه شهر رشد می‌کند و نه دانشگاه رشد می‌کند. انتظار ما این است که هر دو بتوانند ارتقا پیدا کنند با توجه به مجموع ظرفیت هایی که در شهر گلبهار هست و طبیعتاً با نگاه‌های متعهدانه مسئولین شهر این اتفاق خواهد افتاد.

 وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه ازاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کلان رویکرد حل مسائل اجتماعی را دنبال می کند و در زمان ریاست آقای دکتر طهرانچی اعلام شده که ما دانشگاه حل مسئله و دانشگاه اجتماعی هستیم. امروز کمتر دانشگاهی داریم که در خدمت اجتماع قرار بگیرد. طبق گفته آقای دکتر طهرانچی عزم دانشگاه آزاد اسلامی برای این است که در خدمت جامعه قرار بگیرد. نکته‌ای که مورد انتظار مسئولین شهر گلبهار هست و این موضوع اتفاق خواهد افتاد تا نگاه‌ مردم شهر نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی همان نگاهی باشد که در رویکرد دانشگاه مطرح می‌شود و این مستلزم تعامل دو طرفه هست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و استان خراسان رضوی اعلام کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد استان خراسان رضوی نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو داریم و حدود هزار استاد داریم. نزدیک به ۱۵۰۰ کارمند داریم این ظرفیت عظیم که وجود دارد به علاوه تمام امکانات پژوهشی فرهنگی آموزشی مراکز تحقیقاتی همه اینها نشان دهنده این است که مشهد و استان خراسان رضوی ظرفیت بالایی دارد.

وی از کسب رتبه اول دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در رنکینگ دانشگاه های آزاد در سطح کشوربر مبنای شاخص‌های عملکردی و همچنین کسب رتبه اول در جذب دانشجو در کل کشور خبر داد و با بیان اینکه کسب این افتخارات مرهون تلاش و همدلی کلیه همکاران واحد مشهد در همه رده ها است اظهار امیدواری کرد: امیدوار هستم که این افتخارات برای گلبهار هم اتفاق بیفتد و روزی را ببینم که دانشگاه گلبهار هم درصدر دانشگاه های کشور قرار بگیرد و این اتفاق رخ خواهد داد اگر همدلی بین ما باشد.

دکتر طاهری لاری افزایش 11 برابری پهنای باند اینترنت را به عنوان یک سرمایه گذاری موفق در جهت به حداقل رساندن نارضایتی ها عنوان کرد و با اعلام اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در آموزش مجازی آنلاین در سطح کشور پیشتاز بوده افزود: به نحوی که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۶ اسفند ماه اعلام کرد کلاس ها به صورت مجازی برگزار شود اما واحد مشهد از ۱۲ اسفند یعنی چند روز قبل از بخشنامه سازمان مرکزی این کار را شروع کرد. دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نه تنها دربین دانشگاه های آزاد کشور در آموزش مجازی پیشتاز بوده بلکه در بین دانشگاه های دولتی استان خراسان هم پیشتاز بوده است دانشگاههای دولتی یک ماه دیرتر این کار را شروع کردند.

وی همچنین مدیریت ۲۵ هزار جلسه مصاحبه دکتری را از موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ماموریت های محوله دانست و افزود: در بحث ۶۰۰۰ مصاحبه آینده هم سعی می کنیم کمک کنیم که به اندازه سهم خودمان در کشور بتوانیم نقش آفرینی کنیم. این حرکت ها ، حرکت های جهادی است که از حضرت امام و مقام معظم رهبری آموخته ایم.

ایشان بیان کرد: همچنین مراکز دانش‌بنیان و مراکز رشد ما تولیدات خیلی خوبی داشتند به طوری که این تولیدات در سطح کشور نمونه بوده و اخیرا در استانداری خراسان رضوی برخی از طرح‌های دانش‌بنیان ما رونمایی شد و به آنها جایزه تعلق گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه در این دانشگاه کارهای بزرگی انجام شده و کارهای بزرگی نیز انجام خواهد شد بر سرعت دهی و رشد شتابان در پردیس گلبهار تاکید کرد و افزود: حدود 4000 دانشجو در مجتمع بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان مشغول تحصیلند که البته افتخار ما کمی نیست افتخار ما هم کیفی است و هم کمی و عمدتاً کیفی است.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام تزکیه را مقدم بر تعلیم دانست و تاکید کرد: در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افرادی را باید تربیت کنیم که اینها افراد پرورش یافته مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی باشند چرا که این متخصص می‌تواند به جامعه خدمت کند اما اگر بهترین متخصصان را بدون توجه به آموزه‌های دینی پرورش دهیم به خارج از کشور می روند و تمام تخصص خود را در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهند در حالی که ما وظیفه ما این است که تخصص در خدمت مردم خودمان قرار بگیرد

دکتر طاهری لاری از اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با شهرستان گلبهار خبر داد و افزود: تمام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استان و مشهد در اختیار مجموعه شهر گلبهار است و هرجا مشکلی باشد پشتیبان این مجموعه هستیم.

وی در این جلسه از زحمات دکتر احمد ناطق گلستان در مدت تصدی مسئولیت مجتمع بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان در گلبهار قدردانی و برای دکتر محمد رافتی رئیس جدید این مجتمع آرزوی موفقیت کرد.

امام جمعه شهرستان گلبهار، نماینده گلبهار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گلبهار، رئیس و اعضای شورای شهر گلبهار و فرماندهان نظامی شهرستان نیز در این جلسه حضور داشتند.