• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر طاهری لاری در جمع دانشجویان شاهد: ما نمی خواهیم دانشمندی پرورش دهیم که تعهد نداشته باشد/ دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی حدود ۶۰ هزار دانشجو دارد که بیش از نیمی از آن در مشهد مشغول تحصیل هستند.

دکتر طاهری لاری در جمع دانشجویان شاهد: ما نمی خواهیم دانشمندی پرورش دهیم که تعهد نداشته باشد/ دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی حدود ۶۰ هزار دانشجو دارد که بیش از نیمی از آن در مشهد مشغول تحصیل هستند.

چاپ ایمیل

جلسه توجیهی نودانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و سایر مسئولین ، به همت ستاد شاهد و امور ایثارگر دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، دکتر مسعود طاهری لاری با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و حماسه 9 دی و با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) در مورد دانشگاه، افزود: حضرت امام اشاره می کنند که دانشگاه مبدا تحولات در کشور است و اگر کشوری بخواهد اصلاح شود باید دانشگاه آن اصلاح شود. این نشان‌دهنده این است که دانشگاه نقش مهمی در تمامی جریانات یک کشور بازی می کند.

وی خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: طبیعتاً وقتی که شما وارد دانشگاه می شوید دانشجو تلقی می‌شوید و با تعریفی که از دانشجو می شود که دانشجو طالب علم است وارد یک محیط علمی و تربیتی می شوید. نکته حائز اهمیت این است که وقتی شما به عنوان دانشجو وارد دانشگاه می شوید هدف خود را تعریف کنید و دنبال تحقق آن باشید دانشجو وقتی که دانشجو می شود طبیعتا هدفش تحصیل علم است نه اخذ مدرک.هر چند که این فرایند طبیعتاً منجر به اخذ مدرک هم خواهد شد ولی آنچه مهم است این است که شما باید بتوانید برای کشور خود موثر واقع شوید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه کشور و آینده کشور در اختیار جوانان است ادامه داد: انتظار جامعه از این نیروی جوان این است که پس از اینکه تخصصی را در دانشگاه کسب کرد با دو بال تخصص و تعهد بتواند به جامعه خدمت کند. جوانان متعهد ، مومن و متخصصی که باید بتوانند این کشور را بسازند. کشوری که ظرفیت بسیار بالایی دارد از جهت نیروی انسانی و منابع فیزیکی، و اگر بتوانیم در این زمینه نیروی انسانی خوب تربیت کنیم و دانشگاه را در جهت خدمت به حل مسائل جامعه قرار دهیم کار بسیار بزرگی کردیم. ما صرفا نمی‌خواهیم دانشمندی پرورش دهیم که تعهد نداشته باشد.

وی با تاکید بر هدایت دانشگاه به سمت حل مسائل جامعه و با اشاره به تزکیه و تعلیم به عنوان دو نکته مورد تاکید در آموزه های دینی خاطر نشان کرد: حضرت امام تاکید می‌کنند که در دانشگاه‌ها تزکیه مقدم بر تعلیم است و این نشان می‌دهد که ما در دانشگاه‌ها باید نیروها را طوری تربیت کنیم که تربیت یافته اسلامی شوند. تاکید بر دانشگاه اسلامی هم در سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها بر همین موضوع است که جوان هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرند این جوان‌ها جوان های پاک و جوانهای بسیار پر انرژی و بانشاطی هستند که باید سعی کنیم و تلاش کنیم که محیط دانشگاه در جهت خدمت به جامعه طوری تنظیم شود که وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند بتوانند مشکلات جامعه را برطرف کنند.

دکتر طاهری لاری در ادامه با اشاره به ظرفیت های کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و خراسان رضوی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی حدود ۶۰ هزار دانشجو دارد که بیش از ۵۰ درصد آن در مشهد مشغول تحصیل هستند. تمام مراکز آموزشی ما در سطح دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و استان خراسان رضوی در زمینه های آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی از امکانات بسیار خوبی برخوردارند که شما باید سعی کنید از این امکانات به نحو احسن استفاده کنید.

 وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد امسال توانسته است بر اساس شاخص‌های عملکردی رتبه اول را در بین کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور به خود اختصاص بدهد که کسب این افتخار حاصل تلاش مسئولین ، کارکنان و اساتید است و نشان‌دهنده تمام قابلیت هایی هست که واحد مشهد دارد. ظرفیت هیئت علمی خیلی خوب که ما نزدیک ۱۰۰۰ هیئت علمی در سطح استان و نزدیک ۵۰۰ هیئت علمی در سطح واحد مشهد داریم.

ایشان با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی ، مراکز رشد و صنایع فناوری خیلی خوب و گسترده ای که در سطح واحد مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد به دانشجویان توصیه کرد: همه اینها برای شما دانشجویان عزیز هست که بتوانید از این‌ها بهره مند شوید.در حوزه فعالیت‌های علمی مشارکت کنید در انجمن های علمی انجمن های فرهنگی کانون های فرهنگی تشکل‌ها حضور فعال داشته باشید و در این مجموعه ها تلاش کنید پویا شوید. دانشجویی که وارد دانشگاه می شود باید باید پویا باشد و این پویایی هم به جامعه منتقل شود. از شما دانشجویان عزیز اتنظار داریم وقت و عمر خود را در دانشگاه صرف این امور کنید چرا که بهترین دوران زندگی شما زندگی دانشجویی است دورانی که جوان هستید و مطالعه می کنید.