نوبخت خبر داد: حضور فعال دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي در تدوين برنامه هاي هفته كارآفريني استان

چاپ

نوبخت خبر داد: حضور فعال دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي در تدوين برنامه هاي هفته كارآفريني استان

مدير مركز رشد دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي از حضور فعال اين دانشگاه در تهيه و تدوين برنامه هاي هفته كارآفريني استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، جاويد نوبخت با اشاره به عقد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه با اداره کل کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز بعنوان یکی از نهادهای تاثیر گذار در فرایند کارآفرینی و در راستای توسعه و سوق به دانشگاه کارآفرین در این هفته در برنامه های متنوعی که برگزار خواهد شد حضور فعال خواهد داشت.

وي بيان كرد : هفته جهانی کارآفرینی هر ساله در سراسر جهان به عنوان بزرگترین رویداد کارآفرینی در بازه زمانی 18 تا 24 نوامبر برگزار می گردد که تا به حال در بیش از 35 هزار رویداد  در 170کشور جهان برگزار شده است . این رویداد، جشن نوآوران و کارآفرینانی است که به دنبال راه اندازی کسب و کار شخصی خود در راستای رشد اقتصادی، فرهنگ سازی، آگاهی بخشی در حوزه کارآفرینی و… برگزار می شود. هدف این رویداد کمک به آن ها برای کشف پتانسیل های بالقوه در حوزه نوآوری و کارآفرینی ست. از سال 1392 کشور ایران نیز به 125 کشور عضو کمپین جهانی , پیوست وهمه ساله با برگزاری رویداد ها ی مختلف , تلاش برای فرهنگ سازی و اگاهی بخشی در راستای کارآفرینی دارند .

مدير مركز رشد دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي افزود: به همین منظور اداره کل کار , تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با کمک حدود 130 نهاد , اقدام به تهیه و تدوین برنامه های هفته جهانی کارآفرینی نموده است . در این هفته افراد می توانند با شرکت در این وبینار ها در راستای اگاهی بخشی و فرهنگ سازی به توسعه کسب و کار خود بپردازند.

نوبخت همچنين ترغیب عموم افراد جامعه برای  راه اندازی کسب و کار شخصی ، نفع داشتن برای اقتصاد ملی و ظهور اقتصادی مردم سالاری ، تنها راه خاتمه دادن به فرار مغز ها ، درمان تب مدرک گرایی ایرانی ها ، افزایش خلاقیت در روحیه ریسک پذیری در یک جامعه ، بهترین راه برای قابل استفاده کردن سرمایه های خوابیده ، راه حلی برای معضل بیکاری و راهی برای برون رفت دانشگاه های راکد ،‌را از جمله اهداف هفته جهانی کار آفرینی عنوان كرد.