اطلاعيه نحوه انتخاب واحد و زمان شروع کلاس‌های نیمسال جاری مقاطع مختلف تحصيلي

چاپ

اطلاعيه نحوه انتخاب واحد و زمان شروع کلاس‌های نیمسال جاری مقاطع مختلف تحصيلي

قابل توجه کلیه دانشجویان ورودی سال 99

ضمن تبریک مجدد بابت قبولي در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد و عرض خوشامد حضور کلیه دانشجویان عزیز، بدین وسیله نحوه انتخاب واحد و زمان شروع کلاس‌های نیمسال جاری در مقاطع مختلف را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:

انتخاب واحد توسط دانشگاه برای تمام دانشجویان ورودی جدید انجام می شود و دانشجویان می توانند از روز سه شنبه مورخ 20/08/99 با مراجعه به سامانه آموزشیار ازدروس انتخابی و برنامه کلاس ها اطلاع يافته و نسبت به واریز شهریه در سامانه آموزشیار اقدام نمايند.

دانشجویانی که متقاضی مرخصی تحصيلي براي نيمسال اول 400-99 هستند باید از روز شنبه 24/08/99 لغایت چهارشنبه مورخ 28/08/99 به آموزش دانشکده خود مراجعه و فرم مرخصی دریافت نمایند تا دروس انتخابی ایشان حذف شود و شهریه متغیر به ایشان تعلق نگیرد لیکن چنانچه تا تاریخ مذکور فرم درخواست مرخصی را تکمیل ننمایند باید شهریه دروس انتخابی را واریز نمایند.

دانشجویانی که قبلا دروسی را در سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گذرانده اند و جهت "معادل سازی (تطبیق)" این دروس اقدام کرده اند چنانچه دروس ارائه شده درترم جاری با دروس معادل سازی شده یکسان است باید ترم (جاری) اول 400-99 را مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات و بدون شهریه اخذ نمایند و شهریه پرداختی در نیمسال جاری برای نیمسال دوم محاسبه می شود. ایندسته از دانشجویان نیز باید نسبت به تکمیل فرم مرخصی با ذکر دلیل "معادل سازی" در فرم، تا تاریخ 28/08/99 اقدام نمایند. بدیهی است چنانچه دروس تطبیق شده این دانشجویان با دروس ارائه شده در نیمسال اول یکسان نباشد موظف به واریز شهریه متغیر و حضور در کلاس ها می باشند و اگر باز هم تمایل به مرخصی داشته باشند باید شهریه ثابت بابت مرخصی را پرداخت نمایند و مرخصی در چنین شرایطی با احتساب در سنوات خواهد بود.

شروع کلاس ها برای تمامی مقاطع از روز شنبه مورخ 24/08/99  بصورت مجازی طبق برنامه انتخاب واحد هر دانشجو خواهد بود و دانشجویان می توانند با استفاده از برنامه موجود در پرتال درکلاس های مجازی شرکت نمایند.

(راهنمای استفاده از برنامه مذكور در سایت دانشگاه موجود است).

دانشجویانی که تقاضای صرفا حذف یک یا چند درس از واحدهای درسی ارائه شده را دارند می توانند پس از پرداخت شهریه متغیر دروس انتخابی و حداکثر تا تاریخ 28/08/99 نسبت به حذف با استرداد شهریه درس یا دروس درخواستی به شرطی که جمع واحد باقیمانده کمتر از حداقل کف مجاز ترمی (دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 12 واحد) اقدام نمایند لیکن هر گونه حذف درس بعد از تاریخ مذکور بدون استرداد شهریه  خواهد بود. توصیه می شود به منظور جلوگیری از مشکلات اخذ درس در انتخاب واحد نیمسال های بعدی کلیه دانشجویان از حذف درس خودداری نمایند و مطابق انتخاب واحد انجام شده در کلاس ها حضور یابند.

با توجه به اینکه باید برای کلیه دروس ترم جاری کلاس جبرانی برگزار شود امکان افزایش واحد درسی در ترم اول (جاری) نمی‌باشد لذا درخواست می شود از مراجعه برای افزایش واحد درسی در ترم جاری جدا خودداری نمایند.

برای دانشجویان رشته های نظام آموزشی معلمان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر در هر ترم 15 واحد و در تابستان 10 واحد درسی قابل ارائه است .

با عنایت به تاخیر اعلام اسامی پذيرفته شدگان به‌علت شیوع ویروس کرونا از کلیه دانشجویان گرامی درخواست میشود از مراجعه حضوری تا حد امکان خودداری فرمایند و برای دریافت پاسخ سوالات احتمالی در خصوص انتخاب واحد با شماره تلفن های دفاتر گروه های آموزشی هر رشته که در سایت دانشگاه اعلام گردیده است تماس حاصل فرمایند ویا از طریق پیوند به لینک های مربوط به هر گروه در شبکه های اجتماعی سوالات خود را مطرح نمایند.

                                                                        اداره کل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه