از سوی دکتر طهرانچی شیوه‌نامه راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

چاپ

از سوی دکتر طهرانچی شیوه‌نامه راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه ای، «شیوه‌نامه راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي ، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «شیوه‌نامه راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تأکید شده است با توجه به اینکه توسعه شبکه آزمایشگاهی، تحقیقاتی و کارگاهی درآمدزای دانشگاه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های ساختاری و تجهیزاتی از اولویت‌های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است، توجه و اهتمام ویژه به راه‌اندازی و بهره‌برداری بهینه از این حوزه‌ها از برنامه‌های اصلی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه است.

تفکیک منطقی آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های صرفاً آموزشی، افزایش درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه از طریق مشارکت با بخش خصوصی و دولتی در حوزه آزمایشگاه‌ها/کارگاه‌های مرکزی، ایجاد مدیریت متمرکز و یکپارچه در حوزه آزمایشگاه ها و کارگاه‌ها، ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت به پژوهشگران، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و افزایش رضایت مندی کاربران، شناسایی و مدیریت ظرفیت های ساختاری و تجهیزاتی دانشگاه در پاسخگویی به نیازهای جامعه، صنعت و دولت، استقرار الزامات استاندارد های ملی و بین المللی در حوزه های مدیریتی، فنی و ایمنی آزمایشگاه ها، توسعه سهم بازار دانشگاه آزاد اسلامی از نظر خدمات آزمایشگاهی/کارگاهی در سطح کشور، استفاده از ظرفیت کلان شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه خدمات یکپارچه به کل کشور و... ازجمله اهداف ابلاغ این شیوه نامه است.

همچنین روند راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه/کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) توسط واحدهای دانشگاهی باید مطابق فلوچارت پیوست این بخشنامه که به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است، باشد.

در این بخشنامه آمده است: نظارت بر عملکرد آزمایشگاه/کارگاه مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) در مرحله اول برعهده معاونت پژوهش و فناوری و یا معاونت علمی واحد دانشگاهی است و مراکز خدمات استان وظیفه نظارت، ارزیابی و پایش مستمر عملکرد آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی را در استان برعهده دارند. همچنین پایش عملکرد به صورت سیستماتیک از طریق پورتال آزمایشگاه/کارگاهی دانشگاه (ساتا) و توسط شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه انجام می شود.

براساس بندهای این بخشنامه؛ بازرسی های ادواری و موردی توسط دستگاه نظارتی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه انجام خواهد شد و میزان درآمد حاصل و همچنین میزان خدمات ارائه شده به دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهمترین شاخص های ارزیابی آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) است.

در این بخشنامه تأکید شده است که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه دارند تمهیدات لازم به منظور افزایش بهره وری و حفظ صرفه و صلاح دانشگاه را به کار گیرند.

انتهای پیام/