• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دکتر طهرانچی :‌ دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل گستردگی در کشور، در ایفای نقش تقریب مذاهب اسلامی اهمیت بسزایی دارد

دکتر طهرانچی :‌ دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل گستردگی در کشور، در ایفای نقش تقریب مذاهب اسلامی اهمیت بسزایی دارد

چاپ ایمیل

دکتر طهرانچی :‌ دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل گستردگی در کشور، در ایفای نقش تقریب مذاهب اسلامی اهمیت بسزایی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه به دلیل اینکه در پهنه کشور گسترده است و در ارتباط مستقیم با جامعه است، در ایفای نقش تقریب مذاهب اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي ، جلسه شورای راهبری تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه در امور اهل سنت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد علم‌الهدی معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و دیگر اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از معدود سازمان هایی است که اهل تشیع و تسنن در کنار یکدیگر هستند، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر حضور دانشجویان اهل سنت، اساتید و کارکنان بسیاری نیز در این مجموعه فعالیت دارند که اهل سنت هستند و لازم است با یک نگاه تقریب مذاهبی آنها را پاس بداریم.

وی خاطرنشان کرد: در واحدهای افغانستان و امارات دانشگاه آزاد اسلامی، مسئله تقریب مذاهب از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تأسیس دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: شورای راهبری تقریب بین‌المذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته ایجاد شده تا فرهنگ تقریب مذاهب را در این دانشگاه ترویج کند. در این راستا دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی از جمله لارستان، سنندج، زاهدان و... افتتاح شده است.

دکتر طهرانچی در ادامه به دیدارهای خود با علمای اهل سنت در شهرهای مختلف اشاره کرد و افزود: در دیدارهایی که در سفرهای استانی، با علما و امامان جمعه اهل سنت داشتیم، علاقه خود را نسبت به توسعه و همین طور بحث تقریبی نشان دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه به دلیل اینکه در پهنه کشوری گسترده است و در همه نقاط در ارتباط مستقیم با اقشار مختلف جامعه اعم از اهل سنت و اهل شیعه است، در ایفای نقش تقریب مذاهب از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در شورای راهبری تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

انتهای پیام/