برگزاری موفقيت آميز مصاحبه‌های دکتری با سامانه طراحی شده دانشگاه آزاد اسلامي مشهد

چاپ ایمیل

در اولین روز مصاحبه داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که با سامانه طراحی‌شده توسط مركز فناوري اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار می‌شود ، ۲۳۱۰ مصاحبه با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد ، دكتر حسن شاكري مديركل فناوري اطلاعات واحد مشهد در خصوص سامانه طراحی‌شده توسط مركز فناوري اطلاعات دانشگاه گفت ، مصاحبه دکتری ابتدا قرار بود با سامانه قبلی از پنجم مهر آغاز شود که متاسفانه سامانه مذکور از همان ابتدا با مشکل مواجه شد و مصاحبه‌ها به تعویق افتاد ، به دنبال آن، در اواخر وقت اداری روز چهارشنبه ۹ مهر از سازمان مرکزی با فناوری اطلاعات واحد مشهد تماس گرفته و پیشنهاد شد که سامانه جدیدی توسط واحد مشهد طراحی و پیاده‌سازی شود.

لذا پس از بررسی هاي فوري کارشناسی در مرکز فاوا و مشورت با مسئولان دانشگاه و تایید دكتر طاهري لاري ریاست دانشگاه آزاد اسلامي استان ، این پیشنهاد پذیرفته شد و طراحی سامانه از عصر همان روز آغاز شد.

شاكري يادآور شد ، در همين راستا و به جهت عدم مشكل در برگزاري كلاس هاي واحد مشهد و برگزاری جلسات مصاحبه ، دو سرور اختصاصی نيز اجاره و آماده‌سازی شد تا کلاسهای درسی تحت تاثیر قرار نگیرد كه البته سیستم مدیریت جلسات با رویکرد توزیع بار بر روی ۹ سرور واحد مشهد اجرا می‌شود.

شاكري مهم‌ترین چالش‌های سامانه جدید را راه‌اندازی و توزیع بار ماشین‌های مجازی و سرورهای ادوب‌کانکت، سیستم صف انتظار جلسات مصاحبه و سیستم مدیریت و نمایش رزومه داوطلبان برشمرد که این موارد نيز در کمتر از یک هفته پیاده‌سازی و در اواخر هفته با مشارکت مرکز سنجش دانشگاه تست و نهايي شد.

ايشان يادآور شد سامانه طراحی‌شده واحد مشهد امکان برگزاری همزمان ۲۷۰ جلسه مصاحبه دكتري را بدون هيچ مشكل و تداخلي دارد ، به طوري كه دیروز در اولین روز برگزاری مصاحبه‌ها مجموعا ۲۳۱۰ مصاحبه با موفقیت برگزار  و به جز مشکلات مقطعی مانند قطعی چنددقیقه‌ای اینترنت در یکی از مراکز مصاحبه، مشکل عمده‌ای گزارش نشد.

وي در پايان اعلام كرد شماره تلفن ۴۷۴۳-۰۲۱ برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات احتمالی داوطلبان توسط مرکز سنجش دانشگاه معرفي شده و  همچنين ايشان از کارشناسان توانمند و پرتلاش فناوری اطلاعات واحد مشهد به خاطر جسارت و خطرپذیری در پذیرش این پروژه و زحمات فوق‌العاده آنها و همچنین از مسئولان و ریاست محترم دانشگاه و همکاران بخش‌های مختلف به دلیل اعتماد و حمایتشان صمیمانه تشكر كرد .

خاطر نشان مي سازد مصاحبه دکتری طبق زمان‌بندی اعلام‌شده تا ۳۰ مهر ادامه خواهد داشت و مجموعا حدود ۲۴هزار داوطلب در مصاحبه شرکت خواهند کرد.