آشنایی با نحوه ورود و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه آموزشیار

چاپ ایمیل

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشیار از طریق تارنمای edu.iau.ac.ir ضمن مشاهده وضعیت تحصیلی خود، برای ترم تحصیلی جدید انتخاب واحد کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با نام «آموزشیار»، ۲۹ مرداد سال جاری در مراسمی که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان و مدیران این دانشگاه برگزار شد، به صورت رسمی رونمایی شد و آغاز به کار کرد.

سامانه آموزشیار در قالب طرح نظام هوشمند و یکپارچه داده‌های دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف شفاف‌سازی و افزایش یکپارچگی سیستمی، کاهش تمرکزگرایی، راهبری مدل شبکه دانشگاه، انضباط بخشی بیشتر در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های کلان دانشگاه، طراحی و اجرایی شد.

ثبت دروس با عناوین و کدینگ یکسان، امکان برگزاری کلاس ها از طریق سایت http://edu.iau.ac.ir به صورت استانی، تسهیل در فرآیند نقل و انتقال دانشجو بین واحدها، مدیریت واحد در مدل شبکه‌ای یکپارچه، نظارت جامع آمار و یکپارچگی و ارتباط داده‌ها از جمله ویژگی‌های سامانه آموزشیار است که تمامی فعالیت‌های مربوط به پرداخت و تقسیط و سایر امور مالی مربوط به دانشجویان نیز از طریق این سامانه انجام می‌شود.

دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود به سامانه آموزشیار و انتخاب واحد خود، باید به آدرس اینترنتی edu.iau.ac.ir مراجعه کرده و پس از مطالعه راهنمای دانشجویان و اطلاع از نحوه ورود شماره دانشجویی جدید خود که بر مبنای اضافه کردن کد واحد دانشگاهی محل تحصیل به ابتدای شماره دانشجویی تعیین می‌شود، از این شماره دانشجویی برای ورود به سامانه آموزشیار استفاده کنند.

پس از انتخاب آیکون دانشجو و وارد کردن شماره جدید دانشجویی، صفحه‌ای باز می‌شود که دانشجویان با مطالعه و پذیرش موارد آن، می‌توانند پس از وارد کردن نام کاربری خود که شامل (ترکیب کد واحد دانشگاهی+ شماره دانشجویی edu@) و کلمه عبور که همان شماره دانشجویی جدید است، وارد پرتال آموزشیار شده و از طریق دسترسی‌های ارائه شده، اقدام به مشاهده دروس ارائه شده، معدل کل، وضعیت تراز مالی، پرداخت بدهی‌ها و شهریه ترم جاری و انتخاب واحد کنند.

در صفحه ابتدایی سامانه آموزشیار، امکان تغییر رمز عبور، انتخاب ترم تحصیلی، ارزشیابی عملکرد اساتید، جستجوی کلاس درس در دانشکده و گروه دانشجو، مشاهده آخرین وضعیت ثبت‌نام در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

همچنین دانشجویان در صورت داشتن هرگونه سوال و مشکل می‌توانند در صفحه edu.iau.ac.ir و مراجعه به منوی «سیستم پشتیبان» با وارد کردن کد ملی و شماره دانشجویی به عنوان رمز عبور سوالات خود را با کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کنند.