دکتر علاءالدین بروجردی: تربیت سفیران انقلاب اسلامی در دستور کار معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی است

چاپ

دکتر علاءالدین بروجردی: تربیت سفیران انقلاب اسلامی در دستور کار معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تربیت اسلامی و انقلابی و تلاش در جهت تربیت سفیران انقلاب اسلامی در دستور کار این معاونت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي ، دکتر علاءالدین بروجردی معاون امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه اش که صبح امروز با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: برای من بسیار کار مشکلی است در جایگاهی که مهندس شیخ الاسلام فعالیت کرده، حضور داشته باشم.

وی افزود: مرحوم مهندس شیخ الاسلام در طول 4 دهه گذشته همواره دارای مسئولیت های بزرگی در وزارت امور خارجه بوده و خدمات ارزنده ای به کشور ارائه داده و ادامه فعالیت ایشان و برداشتن گامهای بلند در جهت تحقق مصوبات هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای بنده بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به یکی از سیاست های مورد تأکید مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر موضوع تجدید حیات علمی جهان اسلام تأکید دارند و باید بتوانیم در دانشگاه آزاد اسلامی این مسیر را دنبال کنیم. همچنین تربیت اسلامی و انقلابی و تلاش در جهت تربیت سفیران انقلاب اسلامی باید در دستور کار معاونت امور بین الملل قرار گیرد.

دکتر بروجردی افزود: تربیت سفیران انقلاب بسیار حائز اهمیت است، چرا که دانشجویان خارجی که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، نقش بسیار مهمی در چگونگی نگاه ملت ها به انقلاب اسلامی دارند.

معاون امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه امور بین الملل در دانشگاه مستلزم کارهای بسیار بزرگی است. رقبای فراوانی در این عرصه داریم و باید تمام تلاش خود را در این حوزه به کار ببریم تا از ظرفیت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود.

مهندس شیخ عطار: معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در دیپلماسی کشور دارد

در ادامه مهندس علیرضا شیخ عطار مسئول سابق تمشیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی یاد و خاطره مرحوم مهندس حسین شیخ‌الاسلام را گرامیداشت و گفت: افرادی که در دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می‌شوند، دارای کارنامه ارزنده ای هستند.

وی افزود: دکتر بروجردی جزو اولین افرادی است که در وزارت خارجه مشغول به کار شد و دارای سوابق ارزنده‌ای همچون سفیر ایران در چین، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین تهدیدها و فرصت ها منشاء خارجی دارد، اظهار داشت: موضوع روابط بین‌الملل بسیار مهم و حیاتی است و سازمان‌هایی که به این حوزه توجه دارند، می‌توانند تهدیدها را خنثی و از فرصت‌ها استفاده کنند. از این‌رو معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در دیپلماسی و حفظ کشور از تهدیدهای خارجی و داخلی دارد که این امر با تربیت دانشجویان خارجی و سفیران محقق می‌شود.

مسئول سابق تمشیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از 8 هزار نفر به 18 هزار دانشجو افزایش یافت و امسال با توجه به اینکه دانشگاه‌ها تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، اما جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است.

مهندس شیخ عطار در پایان برای دکتر بروجردی در مسئولیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی موفقیت کرد.