معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از کارنامه فرهنگی سالیانه برخوردار می‌شوند

چاپ

 دکتر جهان‌بین در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از کارنامه فرهنگی سالیانه برخوردار می‌شوند

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از طراحی سامانه دانشجویی فرهنگی برای معرفی و ارزیابی برنامه‌های نو و مبتکرانه فرهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد مشهد، دکتر فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی که صبح امروز برگزار شد، گفت: با مدیریت فرهنگی نمی‌توان بر فرهنگ تأثیر گذاشت، چرا که مدیریت فرهنگی همان مدیریت فعالیت‌های فرهنگی است، اما مدیریت فرهنگ، مدیریت همه عوامل مؤثر بر فرهنگ است.

دکتر جهان‌بین با تأکید بر اینکه سلوک رفتاری مدیران، توجه به اساتید، تشکل‌ها، خانواده و فضای مجازی از جمله قطب‌های اثرگذار در فرهنگ است، تصریح کرد: به بیان پیامبر اکرم (ص) اگر دو گروه علما و حکام صالح باشند، مردم نیز صالح می‌شوند و اگر این دو فاسد شوند، جامعه نیز به فساد کشیده می شود. پیامبر اسلام با ارتقای آرمانی توانست در این مدت کوتاه یک جامعه جاهلی را به جامعه اسلامی تبدیل کند.

دکتر جهان بین با تأکید بر مؤلفه هایی همچون تربیت عقلانی، افق آرمانی بلند و ... به عنوان مؤلفه های کلیدی بیان کرد: تحقق و تثبیت این مؤلفه ها در فرهنگ از طریق اقطاب اثرگذار ممکن است.

وی در ادامه بیانات خود به این نکته اشاره کرد که قالب های برنامه ای نیز باید به نحوی طراحی شوند که بتوانند این مؤلفه ها را از طریق اقطاب اثرگذار در فرهنگ دانشگاهی تثبیت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از طراحی سامانه فرهنگی دانشجویی برای به اشتراک گذاشتن برنامه‌های نو و مبتکرانه فرهنگی و دانشجویی معاونان فرهنگی و دانشجویی در فضای مجازی خبر داد و گفت: هرساله عملکرد معاونت ها ارزیابی هایی خواهد شد و در پایان هر سال تحصیلی، کارنامه فرهنگی و دانشجویی برای هر واحد دانشگاهی صادر می‌شود.

تأکید بر نقش سیاستگذاری، حمایت و نظارت ستاد و تمهید نقش آفرینی اساتید و تشکل های دانشجویی و ... از دیگر نکات مورد تأکید سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی در این نشست بود.

دکتر جهان‌بین بر اجرای دوره‌های مهارت‌های زندگی با نگاه دینی برای خانواده‌های اساتید، کارکنان و دانشجویان، ورزش همگانی و تقویت مشاوره در معاونت فرهنگی و دانشجویی تأکید کرد و گفت: با موافقت ریاست عالیه دانشگاه اداره مشاوره به مدیریت ارتقاء می یابد و سه اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و خدمات مشاوره در زیرمجموعه آن در سطح ستاد فعالیت خواهد کرد.

در این جلسه، دکتر طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مشهد، حجت‌الاسلام مهدوی‌نسب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، دکتر یساقی معاون فرهنگی دانشجویی و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد حضور داشتند.