دکتر طاهری لاری: توجه و اهمیت به قران کریم وجه تمایز مدارس سما با مدارس دیگر است/ تعلیم و تربیت باید مبتنی بر آموزه های اسلامی باشد

چاپ

دکتر طاهری لاری عنوان کرد:

توجه و اهمیت به قران کریم وجه تمایز مدارس سما با مدارس دیگر است/ تعلیم و تربیت باید مبتنی بر آموزه های اسلامی باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد وجه تمایز مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با سایر مدارس را توجه و اهمیت به برنامه های قرآنی عنوان کرد و گفت: باید درسایرفعالیتها نیز مزیت رقابتی ایجاد کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر مسعود طاهری لاری در نشست با مدیران مدارس، آموزشکده ها و معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه مدرسه بعد از خانواده مهمترین رکن تعلیم و تربیت است، خطاب به مدیران مدارس سما گفت: بنابراین نقش شما مدیران بسیار مهم و حیاتی است.

وی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت در مدارس باید مبتنی با آموزه های اسلامی باشد، تصریح کرد: هدف برنامه های اجرا شده در مدارس نیز باید علاوه بر تقویت جسم و روح، تقویت مهارتهای مختلف دانش آموزان و زندگی و حیات دنیوی و اخروی آنان باشد.

دکتر طاهری لاری به طرح روخوانی قرآن مجید که از سال گذشته در مدارس سما مشهد آغاز شده و کشوری خواهد شد اشاره نمود و گفت: این حرکت قرآنی که امسال از مدارس سما مشهد شروع شده و به درجات بالاتر خواهد رسید، بسیار حرکت خوب و ارزشمندی است که باید استمرار داشته و تقویت شود.

وی ضمن حمایت از این طرح، آن را رسالت و وظیفه دانست و افزود: روند فعالیت مدارس سما از لحاظ کمی و کیفی باید روند رو به رشد باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در بخش دیگری از سخنانش به بیان تفاوت مدیر موفق واثربخش پرداخت وخاطر نشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده در ادبیات مدیریت ،مدیر موفق با توجه به بکارگیری الزامات قانونی اش نمی تواند از حداکثر توانایی های منابع انسانی اش بهره ببرد.

وی با بیان اینکه مدیر اثر بخش مدیری است که می تواند ۸۰ درصد توانایی های افراد زیرمجموعه خود را از بالقوه به بالفعل برساند، خطاب به مدیران مدارس سما اظهارداشت: بنابراین در هر رده‌ای که مدیر هستید باید علاوه براینکه توانایی‌های مدیریتی خود را تقویت می کنید، مهارت های انسانی و ارتباط با نیروی انسانی خود را نیز قوی کنید تا یک مدیریت اثربخش داشته باشید که لازمه پیشرفت سازمانی همراهی ومشارکت همه جانبه است.

دکتر طاهری لاری ادامه داد: در این خصوص باید تمام تلاش برای افزایش سلامت سازمانی از طریق ایجاد شفافیت، برخورد صادقانه با کارکنان ومکانیزه کردن امور مالی وغیر مالی صورت پذیرد.

وی گفت: هرچند امکانات برای همه مدارس لازم است اما کمبود امکانات همیشه مانع اصلی نیست با ظرفیت وتوانمندیهای بالای نیروی انسانی در حوز سما مشهد و استان می‌توانیم در بسیاری از حوزه ها در سطح کشور اول باشیم .تجربه برخی از کشورها همانندکشور ژاپن نشان می دهد با وجود کمبود ثروت فیزیکی و مادی، توانسته با تکیه بر منابع انسانی امروز در جایگاه برتراقتصادی در سطح جهان قرار گیرد.

دکتر طاهری لاری تاکید کرد: شما مدیران توانمند سما می توانید با تکیه بر مهارتهای مدیریتی خود باعث رشد و بالندگی مدارس سما شوید.

دراین جلسه هر یک از مدیران به بیان نظرات و انتقادات خود پرداختند و پاسخ ها وراهنمایی های لازم توسط ریاست انجام شد.

اهداء لوح یادبود به دکتر طاهری لاری بدلیل زحمات و توجه ی به مجموعه سما از سوی معاونت سما پایان بخش این جلسه بود.