دکتر طاهری لاری خبر داد:دبیرخانه اجرایی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد واگذارشد

چاپ

دکتر طاهری لاری خبر داد:

دبیرخانه اجرایی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد واگذارشد/ توسل به قران و ائمه اطهار (ع) کار فرهنگی را ماندگار می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: دبیرخانه اجرایی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد واگذارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد صبح امروز با حضور در یکی ازسلسله نشست های سیرشناسی امامان معصوم (ع) با عنوان نقش امام رضا«ع»در تمدن سازی فرهنگ شیعه، ضمن تبریک میلاد خجسته امام رضا (ع) و گرامیداشت دهه مبارک کرامت ازایجاد دبیرخانه اجرایی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد.

وی با بیان اینکه این کنگره در دو  همایش در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ و در نیمه دوم ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، اظهار امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بهره مندی از ظرفیت و پتانسیل فرهنگی خود در انجام این کار فرهنگی بزرگ موفق عمل نماید.

دکتر طاهری لاری بر متوقف نشدن فعالیتهای فرهنگی دانشگاه در شرایط شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: اکنون فعالیتهای فرهنگی نیز باید مانند کلاسهای آموزشی بصورت مجازی انجام شود که خوشبختانه مجموعه معاونت دانشجویی فرهنگی در انجام فعالیتهای فرهنگی بصورت مجازی موفق عمل نموده اند.

دکتر طاهری لاری با تاکید براینکه کارفرهنگی باید ماندگار باشد، اظهار داشت: توسل به قران و ائمه اطهار (ع) کار فرهنگی را ماندگار می کند.

وی به سلسله نشست های سیرشناسی امامان معصوم (ع) در دانشگاه اشاره کرد وگفت: سبک شناسی و سیره شناسی ائمه اطهار(ع) بویژه امام رضا (ع) کار با ارزش فرهنگی است.

وی افزود: مطالعه و شناخت سیره امام رضا(ع) در بعد قرآنی، اخلاق، اندیشه های اقتصادی و ... از سویی انسان‌ را به مـعرفت و سعادت و رستگاری و از سوی دیگر به زندگی فردی و اجتماعی سالم رهنمود می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ومشهد با بیان اینکه امام رضا(ع)یک انسان و شخصیت کامل الهی بوده است، افزود: همه ما مسلمان شیعه هستیم ولی آنچه مهم است اینکه سیره امام رضا(ع) در رفتارو کردارمان تجلی یابد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به انتخاب و معرفی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رجائی خراسانی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان رئیس نمونه بسیج اساتید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان در سالجاری اشاره کرد و ضمن قدردانی از فعالیتهای وی این امر را یکی از فعالیتهای فرهنگی دانشگاه دانست.

دکتر طاهری لاری در خاتمه بار دیگر تاکید کرد: امروز با توجه به شرایط جامعه متاثر از ویروس کرونا، با همدلی، همکاری و همفکری پرسنل دانشگاه اعم از اعضای هیات علمی و کارکنان می توانیم این شرایط را بخوبی پشت سر گذاریم.