برگزاری چهارمین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

چاپ ایمیل

دکتر کلانتری خبر داد

برگزاری چهارمین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری چهارمین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اواخر مرداد ماه به میزبانی واحد اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سومین جلسه شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا برگزار شد.

دکتر کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های شاخص، تأثیرگذار و موج آفرین در کشور نتیجه تفکرات بلند و هوشمندانه مقام معظم رهبری است، گفت: رشد علم، نشریات دانشجویی، تولید دانش های نوین مثل نانو، هسته ای و ... همه از برکات نگاه ویژه مقام معظم رهبری است. ایشان معتقدند که فعالان نشریات دانشجویی باید کمک کنند که به وسیله نشریات، دانشجویان قدرت تحلیل پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد دانشگاهی اصفهان اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت برگزیدگان استان اصفهان به صورت حضوری و با فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود. در خصوص سایر استان ها به ویژه استان هایی که شرایط قرمز در خصوص فراگیری ویروس کرونا دارند، همزمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این جشنواره با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در سه بخش آثار برتر، نشریات برتر و بخش ویژه برگزار می شود.

دکتر کلانتری از افزایش سه برابری نشریات دانشجویی در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: از ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی تا سال 96، این دانشگاه دارای 348 نشریه بود که خوشبختانه با نگاه ویژه مسئولان به بحث علم و فرهنگ این آمار به 894 نشریه در سال 99 افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 231 نشریه سیاسی، اجتماعی، 23 نشریه صنفی، 42 نشریه علمی فنی و مهندسی، 46 نشریه پزشکی و دامپزشکی، 36 نشریه علوم پایه و تربیت بدنی، 48 نشریه علمی تخصصی علوم انسانی، 71 نشریه هنری، ادبی و طنز و همچنین 94 نشریه در زمینه دینی قرآنی دارد.

دکتر کلانتری نشریات دانشجویی را بستری مناسب برای رشد دانشجویان در دانشگاه ها دانست و افزود: نشریات دانشجویی کارگاه آموزشی برای تمرین نوشتن در فضای دانشجویی و نخبگانی است که علاقه مندان باید از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فکر، فرهنگ و تحولات فرهنگی دارد، بنابراین باید از این پتانسیل و توانایی دانشگاه آزاد اسلامی برای سرمایه گذاری مطلوب در آینده بهره بگیریم.

در ابتدای جلسه دکتر نصیری گزارشی از روند برگزاری دو دوره انتخابات واحدی و استانی برای کسب کرسی های نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در کمیته های ناظر بر نشریات دانشجویی ارائه کرد و گفت: به جز هفت واحد در کل کشور وضعیت سایر واحدها با انتخابات پرشور و مشارکت بسیار خوب دانشجویان روشن شده است.

گفتنی است دکتر احمد شمس عضو حقوقی، حجت الاسلام نیکزاد نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدرضا موسوی نماینده دانشجویان و ولی الله ولی پور عزیزی رئیس اداره نشریات فرهنگی در این جلسه حضور داشتند.