رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی : بسیج اساتید منویات مقام معظم رهبری را عملیاتی کند

چاپ ایمیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بسیج اساتید منویات مقام معظم رهبری را عملیاتی کند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، مسعود طاهری لاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، به شرح ویژگی‌های برجسته شهید چمران پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار مرد علم و عمل و دارای شخصیت چند وجهی در بحث تحصیل، فرهنگ، جهاد و مبارزه در قبل و بعد از انقلاب بود که توصیف شخصیت بزرگ مردی چون چمران بسیار دشوار است.
وی گفت: حتی شهادت ایشان نیز پر افتخار بود و امام راحل شهادت وی را انسان‌ساز عنوان کرد که این نشان می‌دهد به عنوان اساتید بسیجی باید یاد و خاطره این شهید عزیز را حفظ کرده و ادامه دهنده راهش باشیم.
طاهری لاری به نامگذاری ساختمان پردیس قاسم آباد دانشگاه آزاد به نام شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: راه شهیدانی چون چمران و سلیمانی که استکبار ستیز بودند و در مقابل بی‌عدالتی نظام سلطه ایستادگی کردند، باید ادامه پیدا کند.
وی با بیان اقدامات این دانشگاه در راستای مبارزه با کرونا نیز بیان کرد: با وجود کمبودها تولید مواد ضدعفونی کننده، دستگاه تنفسی، ماسک و سایر ملزومات با مشارکت بسیج اساتید استان را در ایام پیک کرونا آغاز کردیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب بیان کرد: رهبری فرمود باید در بخش‌های مختلف تحول ایجاد شود. پیشنهاد دارم چون ما وظیفه عملیاتی کردن مطالبات رهبری را داریم، یک کمیته راهبری تحول در ساختار بسیج اساتید شکل بگیرد.
طاهری لاری گفت: امروز در حوزه‌های اجتماعی و خانواده نیازمند تحول هستیم که در این خصوص نیز باید وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهیم.
دست‌یابی به دانشگاهی موثر در گرو الگوگیری اساتید از شهید چمران است
مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در ابتدای این مراسم گفت: دانشگاهیان باید شهید چمران را الگوی علمی و عملی خود قرار دهند؛ اگر این اتفاق بیفتد، ما به دانشگاهی موثرتر و عظیم‌تر در سطح جهان دست می‌یابیم.
حجت‌الاسلام احمد ترابی امروز، ۲۹ خرداد، در مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: شهید چمران علاوه بر اینکه یک نخبه علمی، فرهنگی و هنری بود، یک انسان عارف و معنوی نیز بود و از تمام توان خود در دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان استفاده می‌کرد.
وی ادامه داد: گویاترین عبارت برای توصیف این شخصیت بزرگ استاد تراز دانشگاه اسلامی بوده و است. امروز به برکت خون شهدا و شهید چمران که تندیس او در قلب همه ما اساتید حضور دارد، تندیسی که طول و عرض ندارد ولی معنا دارد، بیش از ۸۰ درصد اساتید ما اهل جهاد، مبارزه در راه خدا و حفظ استقلال کشورهستند.
مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری نسبت به تولید علم تاکید کردند کمتر استادی در دانشگاه داریم که به فکر اقتصاد و معیشت مردم نباشد و تولید علم نکرده باشد.
وی ابراز کرد: با توجه به شکوفایی معنوی و به برکت خون شهدا کمتر استادی داریم که الگویش شهید چمران نباشد. اگر می‌شنویم تعداد کمی از افراد که دوتابعیتی می‌شوند و برای تولد فرزندانشان، همسرباردار خود را به اروپا می‌برند تا نسل آن‌ها بعدا از امکانات آن‌ها استفاده کنند و یا اگر تنگنا ایجاد شد، جایی برای رفتن داشته باشند، نباید فقط به این‌ها نگاه کنیم. باید به جمعیت اساتیدی نگاه کنیم که نمازخانه‌ها را پر کرده ‌است؛ وقت اذان ظهر خیل عظیمی از اساتید در صف نماز قرار می‌گیرند که این نشانه پیروی از خط شهید چمران است.
ترابی افزود: در طول این ۳ ماه که مقام معظم رهبری فرمودند جهش اقتصادی، مسئولان دانشگاه‌ها هر ماه همایش و سمینارهای علمی را با این محوریت برگزار کردند. امروز دیگر زمانی نیست که اگر استادی توان علمی و اخلاقی نداشت، به خاطر پارتی بازی او را به کارگیری کرد. امروز این افراد جایی ندارند و به برکت اعتقاد مسئولان دانشگاه‌ها، هرگز به جایگاه استادی دست پیدا نمی‌کنند.