انجام حدود ۷۰ مورد جراحی چاقی در بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد + تصویر

چاپ

انجام حدود ۷۰ مورد جراحی چاقی در بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

حدود ۷۰ مورد جراحی چاقی لاپاروسکوپیک در بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با موفقیت انجام شده است.

دکتر قمری استاد یار گروه جراحی و فلوشیپ لاپاراسکوپی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طی سالهای ۹۷ و ۹۸ موفق به انجام حدود ۷۰ مورد جراحی چاقی لاپاروسکوپیک در بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، عمل جراحی چاقی( باریتریک) نوعی از عملهای فوق تخصصی است که در افراد با شاخص توده بدنی بالای عدد ۳۵ انجام می شود.شاخص توده بدنی بر اساس وزن و قد فرد توسط پزشک تعیین می گردد.

این جراحی به دو شکل (اسلیو) که در آن حدود ۹۰ درصد معده برداشته شده و از معده خارج میشود و جراحی (بای پس امگا) که در آن در مسیر دستگاه گوارش تغییر ایجاد شده و فرد با سوءجذب حاصله وزن کم می کند.تشخیص اینکه کدام روش برای کدام مریض مناسب است بر عهده پزشک جراح و بر اساس شرایط بیمار خواهد بود.

این روشهای نوین جراحی علاوه بر کاهش وزن باعث بهبود بیماریهای همراه چاقی نظیر دیابت ،فشار خون بالا ،چربی بالا ،وقفه تنفسی و بیماریهای قلبی عروقی می شود. با انتخاب درست بیمار نیازمند عمل چاقی زندگی جدید و همراه با سلامتی به این افراد هدیه داده می شود.
گفتنی است: ۷۰ در صد افرادی که تحت این عمل جراحی در بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد قرار گرفته اند خانم ها هستند که میانگین بی ام آی آنها ۴۳ بوده است.