تدوین برنامه راهبردی 5 ساله دانشگاه آزاد اسلامی در بخش فناوری و نوآوری

چاپ

برنامه راهبردی 5 ساله دانشگاه آزاد اسلامی در بخش فناوری و نوآوری درحال تدوین است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي ، مهندس وحید ضرغامی مدیر کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیرو جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در خصوص ابعاد و مدل برنامه ریزی دانشگاه برای تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها طی 5 سال آتی، تدوین برنامه دانشگاه در بخش فناوری و نوآوری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی 5 ساله دانشگاه در واقع سندی کامل از سیاست های کلان تا پروژه های عملیاتی است، گفت: این برنامه شامل تعریف برنامه ها و پروژه هایی است که تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه ها، ماحصل آن خواهد بود. سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در آن اهداف و چشم انداز دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، به خوبی ترسیم شده است.

مهندس ضرغامی با بیان اینکه در فصل هفتم این سند، ابعاد نظام پژوهش و فناوری در قالب راهبردها و اقداماتی تبیین شده است، گفت: در این قسمت یکی از شئون دانشگاه اسلامی، کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین و نوآور معرفی شده است. معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در حال تهیه برنامه دانشگاه در این بخش است.

وی افزود: کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین، ضرورت امروز حیات دانشگاه‌هاست. تحقق دانشگاه کارآفرین، یکی از اصلی ترین راهبردهای دانشگاه در تقویت برند و اقتصاد دانشگاه است. برای تحقق دانشگاه کارآفرین و نوآور، الزامات رویکردی و برنامه ای از قبیل پرهیز از بخشی نگری و نگاه جزیره ای در دانشگاه و برآورنده زیست بوم کامل نوآوری، پرهیز از دولتی سازی در برنامه ریزی و سیاست گذاری، جوانگرایی و وجود سازوکارها و مدل های اقتصادی پویا و منعطف و برآورنده منافع دانشگاه و کشور، ایجاد بستر و فضای نوآوری مسئولیت پذیر در دانشگاه و زیرساخت های فناوری و نوآوری مد نظر است که معاونت فناوری و نوآوری به دنبال برنامه ریزی و پیاده سازی آنهاست.

مهندس ضرغامی خاطر نشان کرد: اداره کل سیاست گذاری و نظارت راهبردی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری از تمام صاحبنظران دانشگاه جهت مشارکت و همکاری در تدوین این برنامه، دعوت به همکاری می کند. علاقه مندان برای همکاری می توانند درخواست خود را به آدرساین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ایمیل کنند.