معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، از ايجاد شبكه مسائل دانشگاه خبرداد

چاپ ایمیل

 در راستاي بهبود و ارتقا کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد

دكترخير خواه؛ از ايجاد شبكه مسائل دانشگاه خبرداد

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي مشهد حركت از وضع موجود و رسيدن به وضع مطلوب را نيازمند ايجاد شبكه مسائل دانشگاه بيان كرد و افزود: بايد گام به گام با شناسایی مسائل و بهره گیری از توانمندی هایمان در جهت بهبود فرآيندهاي موجود در مجموعه دانشگاه و ترسيم آينده آن حركت كنيم.

دكتر اسماعيل خيرخواه در گفتگو با روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، هدف از اجرای طرح ایجاد شبكه مسائل دانشگاه را در راستای رويكرد و ماموريت جديد دانشگاه در تبديل شدن به دانشگاه حل مسئله، كارآفرين و ارزش آفرين عنوان كرد و گفت: معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه تصميم دارد با بهره گيري از توان علمي و پژوهشي اعضاي هيات علمي و بهره گيري از تجربه و مهارت كاركنان خدوم دانشگاه و دانشجويان نسبت به حل مسائل و مشكلات دانشگاه از طريق ايجاد اين شبكه اقدام نمايد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه با بيان اينكه دانشگاه در دهه چهارم حيات خود به رشد و توسعه هاي كمي و كيفي قابل توجهي دست يافته است اما در برخي موارد اين توسعه و گسترش موجب بوجود آمدن مسائل و چالش هايي شده است كه سرعت رشد و تحول دانشگاه را با كندي مواجه نموده است، افزود: مسئله بيانگر وضع موجود و مطلوب است و حركت از وضع موجود و رسيدن به وضع مطلوب نياز به ايجاد شبكه مسائل دانشگاه دارد.

وي با تاكيد بر اينكه شبكه مسائل دانشگاه باعث بوجود آمدن فضاي مشاركتي در دانشگاه مي شود، در گام نخست از تمامي حوزه هاي معاونين و روساي دانشكده ها خواست تا ضمن بررسی حوزه فعالیت خود نسبت به تکمیل فرم RFP و ارسال به معاونت پژوهش و فناوري اقدام نمایند.

دكترخير خواه با اشاره به اينكه دانشگاه آزاد اسلامي مشهد داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي فراواني از جمله نيروي انساني ماهر و با تجربه است؛ خاطر نشان كرد: فرم ها و اطلاعات دريافتي مورد بررسي قرار گرفته و با همكاري حوزه هاي مربوطه اولويت بندي خواهد شد و موضوع در قالب فراخوان طرح هاي پژوهشي داخلي، عناوين پايان نامه هاي كارشناسي ارشد، رساله هاي دكتري و يا در قالب مسابقات علمي و پژوهشي با بهره گيري از توانمندي هاي اعضاي هيات علمي و كاركنان و دانشجويان اقدام به ارائه راه حل خواهد شد.

وي با بيان اينكه اين اولين فراخوان اين طرح است، اظهارداشت: اين روند همچنان ادامه یافته و هر 6 ماه يكبار نيز تكرار مي شود.

براي دريافت فرم مربوطه اينجا كليك نمائيد.