• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دكتر سروري مجد: اصول و سياست هاي راهبردي و اجرايي سند دانشگاه اسلامي هدف اصلي دانشگاه آزاد اسلامي است

دكتر سروري مجد: اصول و سياست هاي راهبردي و اجرايي سند دانشگاه اسلامي هدف اصلي دانشگاه آزاد اسلامي است

چاپ ایمیل

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی
اصول و سياست هاي راهبردي و اجرايي سند دانشگاه اسلامي هدف اصلي دانشگاه آزاد اسلامي است
مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اجراي اصول و سياست هاي راهبردي و اجرايي سند دانشگاه اسلامي از هدف اصلي دانشگاه است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، كارگاه آموزشي سند دانشگاه آزاد اسلامي صبح امروز با حضور دكتر بنيانيان مشاور فرهنگي رياست عاليه دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر دكتر علی سروری مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام مهدوي نسب مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، دكتر مسعود طاهري لاري رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و مشهد و اساتيد بسيجي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و شمالي با موضوع«بازخواني و تبيين سند دانشگاه» در مركز رفاهي فرهنگي دانشگاه ازاد اسلامي مشهد برگزار شد.

دكتر سروري مجد در ابتداي اين كارگاه وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) را دليل شروع برنامه هاي دانشگاه در مشهد مقدس دانست و گفت: كارگاه آموزشي سند دانشگاه اسلامي براي اولين بار در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار مي شود تا به بركت اين امام همام  آثار خوبي در پي داشته باشد.

وي با بيان اينكه اسلامی شدن دانشگاه ها و تعریف دانشگاه اسلامی در این سند براساس دیدگاه و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تنظيم شده است؛ اظهارداشت: مصوبه «سند دانشگاه اسلامی» سال 1392 در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی به تصویب رسیده است و دكتر ولايتي رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامي و دكتر طهرانچي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي بر اجراي آن در دانشگاه تاكيد دارند.
وي، اجراي اصول و سياست هاي راهبردي و اجرايي سند دانشگاه اسلامي را از اهداف اصلي دانشگاه عنوان كرد و گفت: متاسفانه در سنوات گذشته در اين خصوص كم توجهي شده اما اين سند يك سند جامع است كه جاري و ساري شدن اركان آن در نظام آموزش عالي كشور ضروري است.

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به رسالت دانشگاه كه در مقدمه اين سند امده است اشاره كرد و افزود: دانشگاه تراز انقلاب اسلامي دانشگاهي است كه با تربیت متفکران و دانشمندان و مدیران اینده در جهت بخشیدن به حرکت های گوناگون فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه مؤثر واقع شوند.

دكتر سروري مجد خاطر نشان كرد: پيشران بودن دانشگاه در احیای هویت تمدنی و پیشرفت جمهوری اسلامی، مستلزم رشد متوازن و همه جانبه ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور است که در مسیر تعالی آن، تك تك ما مسئول هستيم .

وي اظهار اميواري كرد: برگزاري جلسات و بحث و تبادل نظر در خصوص اجراي سند دراستانها و نتايج آن منجر به خروجي و عملياتي شدن در عرصه اجرا شود.

در كارگاه آموزشي «سند دانشگاه اسلامي » دكتر محسن بنيانيان مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص پیاده‌سازی راهبردهای سند دانشگاه اسلامی توضيحات مبسوطي ارائه داد.