رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ومشهد با مسئولين سپاه پاسداران استان ديدار و گفتگو كرد

چاپ

به منظور بررسی راهکارهای گسترش همکاری های مشترک علمی-پژوهشی

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ومشهد با مسئولين سپاه پاسداران استان ديدار و گفتگو كرد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با برخی مسئولان سپاه استان به منظور بررسی راهکارهای گسترش همکاری های مشترک علمی-پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد: دكتر مسعود طاهري لاري رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ومشهد درابتداي اين نشست با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید سلیمانی به ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوي پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي داراي حدود 1500 عضو هیأت علمی و بیش از 60 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی است كه اين خود يك ظرفيت و پتانسيل بزرگ در كنار امكانات ديگر چون ظرفیت های آزمایشگا هي و کارگاه هي است كه مي تواند جهت بهره وری مشترک با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی سپاه بكار گرفته شود.

وي در جهت گسترش همکاری و انجام پروژه های مشترک دانشگاه با سپاه اعلام آمادگي كرد و خواستار گام هاي موثر در اين خصوص شد.

دکتر سالاری جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) در بسیج اقشار استان خراسان رضوی در ادامه اين نشست، نگاه سپاه در همکاری با مراکز دانشگاهی را نه سهم خواهانه، که در راستای حل مشکلات استان و کشور عنوان كرد و بر توجه بیش تر به بیانیه گام دوم انقلاب در همکاری های آتی و لزوم سوق دادن پایان نامه ها به حل مشکلات کشور تاكيد نمود.

دکتر جامی دبیر قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه امام رضا(ع)، نیز با اشاره به ظرفیت های موجود در قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه استان، در رابطه با راه اندازی دفتر همکاری های مشترک در دانشگاه به منظور بسترسازی برای ایجاد کارآفرینی های نوین و همچنین بومی اعلام آمادگي كرد.

مهندس کفاش مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری خراسان رضوی دراين نشست، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری را حامی جدی طرح هایی که منجر به اشتغال شده دانست و اظهار اميدواري كرد : اين سازمان بتوانند مثلث صنعت، دانشگاه، و بازار را ایجاد نمایند.

طوفانی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامي استان خراسان رضوي نیز ویژگی مشترک سپاه و دانشگاه آزاد را گستردگی در مناطق و شهرهای مختلف استان ذکر كرد و این ویژگی را یک موهبت دانست که باید از آن درجهت حل و رفع مشکلات استفاده نمود.

در پايان نيز ، دکتر جاوید رئیس دانشکده علوم پایه گزارشی از جلسات برگزار شده جهت آماده سازی نخستین تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی-پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان و سپاه استان با نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب ارائه نمود، که ادامه جدی آن تا عملیاتی شدن موضوع مورد تأکید و حمایت حاضران قرار گرفت.