• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دكتر سروری مجد: حوزه و دانشگاه كاركردهاي خود را دارند و پيوند آنها به معناي استفاده از ظرفيت هاي هردو است

دكتر سروری مجد: حوزه و دانشگاه كاركردهاي خود را دارند و پيوند آنها به معناي استفاده از ظرفيت هاي هردو است

چاپ ایمیل

دكتر سروری مجد
حوزه و دانشگاه كاركردهاي خود را دارند و پيوند آنها به معناي استفاده از ظرفيت هاي هردو است
دكتر سروری مجد گفت: حوزه و دانشگاه هر كدام كاركرد خودشان را دارند و پيوند به معناي استفاده از ظرفيت هاي هردو است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، دكتر علی سروری مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست وحدت حوزه و دانشگاه كه ظهر امروز با حضور جمعي از نخبگان حوزوي و دانشگاهي در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار شد، ضمن گراميداشت 40 مين سالگرد شهادت فيلسوف و فقيه گرانقدر دكتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، از شهيد سيد محمد باقر صدر، شهيد مطهري و شهيد دكتربهشتي بعنوان سه شهيد وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در طول تاريخ توسط عالمان شيعه صورت گرفته و شهيد امروز نيز دكتر مفتح است كه در ادامه مسير آنها كسان ديگري بعد از پيروزي انقلاب اسلامي براي محقق شدن اين وحدت تلاش كرده اند.

وي افزود: افرادي مانند آيات عظام مرحوم طبسي در دانشگاه علوم اسلامي رضوي، مهدوي كني در دانشگاه امام صادق(ع)، موسوي اردبيلي در دانشگاه مفيد، امامي كاشاني در دانشگاه شهيد بهشتي و علامه مصباح يزدي در موسسه امام خميني (ره) درتحقق ايجاد اين وحدت بسيار كوشيدند.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بيان اينكه در پيوند حوزه و دانشگاه قرار نيست دانشگاه، حوزه و حوزه دانشگاه شود،افزود: هر كدام از اين دو كاركرد خودشان را دارند و پيوند به معناي استفاده از ظرفيت هاي هردو است.
وي با اشاره به اينكه بحث هاي حوزوي با محوريت قرآن و عترت و دردانشگاه با محوريت علوم تجربي و انساني است، خاطر نشان كرد: پيوند حوزه و دانشگاه باعث مي شود كه مسائل و سئوالات در محضر قران و عترت و با توليد علم پاسخ داده شوند.
دكتر سروري مجد؛ چهارچوب سند دانشگاه آزاد اسلامي و مبنا دانشگاه را چهار نظام؛ فرهنگي تربيتي، آموزشي ، پ‍ژوهش و فناوري و نظام مديريتي عنوان كرد و گفت: در راهبرد 8 و 9 نظام تربيتي بر ارتقاء تعامل حوزه و دانشگاه با تاكيد بر حل مشكلات فرهنگي، سياسي و اجتماعي دنيا تاكيد شده است.
در اين نشست حجت الاسلام دهشت عضو كميسيون تبليغ شوراي مديريت حوزه علميه در رابطه با نقش اساتيد حوزه و دانشگاه در تبيين گام دوم انقلاب به بيان مطالبي پرداخت.