حجت الاسلام دهشت: وحدت حوزه و دانشگاه؛ وحدت در هدف نه وحدت در تخصص

چاپ

حجت الاسلام دهشت
وحدت حوزه و دانشگاه؛ وحدت در هدف نه وحدت در تخصص
عضو كميسيون تبليغ شوراي مديريت حوزه علميه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بدين معناست كه حوزه و دانشگاه كنار هم قرار گيرند و باعث رشد و ترقي جامعه اسلامي شوند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، حجت الاسلام دهشت در نشست وحدت حوزه و دانشگاه كه ظهر امروز با حضور جمعي از نخبگان حوزوي و دانشگاهي در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار شد، با تاكيد بر فرمايشات امام(ره) و مقام معظم رهبري بر مساله وحدت حوزه و دانشگاه ، افزود: «قرار نيست حوزه، دانشگاه و دانشگاه، حوزه شود».

وي با بيان اينكه ما از وحدت چه انتظاري داريم، خاطر نشان كرد: امام (ره) مساله وحدت را وحدت رسيدن به تربيت انسانها مي دانست.

عضو كميسيون عالي فرهنگي آستان قدس رضوي اظهارداشت: اگر حوزه و دانشگاه دست به دست هم بدهند و در كنار هم قرار بگيرند وحدت انها باعث رشد و ترقي جامعه اسلامي مي شود.

وي با بيان اينكه منظور از اين وحدت، وحدت در هدف است نه وحدت در تخصص، تصريح كرد: مقام معظم رهبري فرمودند تخصص دانشگاه در حوزه و تخصص حوزه در دانشگاه كارايي ندارد.

وي با انتقاد از اينكه در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه راه را گم كرده ايم، افزود: شعاري برخورد كردن با اين مساله مهمترين و بزرگترين آسيبي است كه حتي مانع پيشرفت آن نيز شده است.
حجت الاسلام دهشت با تاكيد براينكه در اين رابطه نيازمند جريان سازي هستيم، اظهارداشت: جريان ها توليد ادبيات رفتاري مي كنند كه متاسفانه از اين موضوع غفلت كرده ايم.
وي ؛ مخاطب گزيني صحيح ، توليد محتوا و گفتمان سازي را سه مولفه جريان سازي صحيح دانست و عنوان كرد : احصاء ظرفيت‌ها، ارزش گذاري ظرفيت‌ها، محاسبه قدرت و ظرفيت نفود در هريك ، داشتن برنامه و بازخورد گيري از جريان، ازجمله مهمترين مولفه هاي جريان سازي است كه در حوزه و دانشگاه ما از انها غافل شده ايم.

دبيرهيات علمي سخنرانان حرم مطهر با اشاره به منشورگام دوم انقلاب، گفت: علم و دانش و معنويت و اخلاق اضلاع مثلث رشد و ترقي جامعه است كه بايد در راستاي توسعه و گسترش آنها بيشتر تلاش كنيم.

در این نشست تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه در رابطه با نقش اساتيد حوزه و دانشگاه در تبيين گام دوم انقلاب به بیان نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند.
دراين نشست دكتر علی سروری مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دكتر مسعود طاهري لاري رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و حجت الاسلام مهدوي نسب مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ازاد اسلامي خراسان رضوي حضور داشتند.