آغاز به کار طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله در دانشگاه های آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

چاپ

طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله در قالب طرح «سلام بر امام»در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز به کار کرد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ظهر امروز  در مراسم افتتاح طرح سلام بر امام در دانشگاه های آزاد سراسر کشور که در محل مسجد حضرت مهدی(عج) دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که با حضور مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد ، دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه همراه بود، ضمن قدردانی از حامیان این طرح، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اولین دانشگاهی است که در زمینه توسعه طرح ملی سلام بر امام گام برداشته و میزبان پایه گذاری این اقدام نورانی و مبارک شده است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر به دنبال رشد و تعالی علمی، فرهنگی و اجتماعی هستیم باید به امام رضا(ع) مراجعه کنیم و از آموزه‌ها و برکات زندگی ایشان بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) می فرماید: «اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند»، گفت: سبک زندگی مردم جامعه در حال آسیب دیدن است و این واقعیت محدود به قشر خاصی از جامعه نیست و به صورت فراگیر توسعه یافته است.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با تأکید بر اینکه مفاهیم زیارت امین الله آثار مثبتی بر اصلاح سبک زندگی دارد، افزود: مسیر درمان و پیشگیری از آسیب‌های سبک زندگی رجوع کردن به سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام است. یکی از سرمایه‌های ما برای ارتباط با اهل بیت(ع) زیارت است. معنی زیارت در یک جمله به معنای تجدید میثاق با امام است.
وی با اشاره به اینکه زیارت امام(ع) با دور شدن از ضریح مبارک این امام تمام نمی‌شود بلکه زیارت از کنار ضریح حضرت رضا(ع) آغاز می‌شود، تصریح کرد: در متن زیارت امین الله از امام(ع) نفس مطمئنه درخواست می‌کنیم و کاربردی آن هم در زندگی و اعمال اجتماعی ما است. بسیاری از نیازهایی که در این دعا می‌خوانیم بیشتر از آنکه در کنار حرم راهبردی باشد بیرون از حرم کاربرد دارد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی رجوع به آموزه‌های اسلامی را راه حل رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی دانست و گفت: مسیر درمان و پیشگیری از آسیب‌های موضوع سبک زندگی رجوع کردن به سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت است و مفاهیم زیارت امین الله آثار مثبتی بر اصلاح سبک زندگی دارد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مهدوی نسب مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به حضار گفت: زیارت ارتباط بی واسطه با ولی خدا است.

وی افزود: قرائت زیارت امین ‌الله در روزهای چهارشنبه هر هفته دل‌ های تمام عاشقان را به بارگاه مطهر رضوی متصل می کند.