• صفحه اصلى
  • اخبار دانشگاه
  • دكتر طاهري لاري: دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و مشهد به سمت دانشگاه اجتماعي در حال حركت است

دكتر طاهري لاري: دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و مشهد به سمت دانشگاه اجتماعي در حال حركت است

چاپ ایمیل

دكتر طاهري لاري در همايش بصيرتي اساتيد بسيجي دانشگاه هاي استان خراسان رضوي

دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و مشهد به سمت دانشگاه اجتماعي در حال حركت است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و مشهد گفت: دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و مشهد به سمت دانشگاه اجتماعي در حال حركت است.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، دكتر مسعود طاهري لاري در همايش بصيرتي اساتيد بسيجي دانشگاه هاي استان خراسان رضوي كه درسالن همايش هاي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امروز در دانشگاه ازاد اسلامي خراسان رضوي در حال تحقق بخشيدن به چند موضوع مهم در راستاي پياده سازي گام دوم انقلاب هستيم.

وي بر بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل بسیج اساتید دانشگاه تاكيد كرد و گفت: دادن مأموریت‌های ویژه به بسیج دانشجویی و معاونت پژوهشی در حوزه پژوهشی تا در زمینه پایان‌نامه‌ها به پیاده‌سازی برنامه‌ها و بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند و در راستاي تحقق آن حركت نمايند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و مشهد با اشاره به اينكه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي به سمت دانشگاه اجتماعی در حال حرکت است، گفت: دانشگاه اجتماعی مأموریت ویژه‌ای دارد، از همین رو، مسئولیت‌پذیری اجتماعی آن باید افزایش پیدا کند و رویکرد حل مسئله در دانشگاه حاکم باشد.

دكتر طاهري لاري در ادامه بسيج را يكي از الطاف و بركت هاي خداوند در كشور دانست و گفت: تشكيل بسيج دور انديشي امام (ره) را نشان مي دهد، بطوريكه اكنون شاهد نيروهاي بسيج در كشور هاي منطقه هستيم ودر صورت جدي تر شدن اين مسئله در منطقه در جبهه هاي مقاومت پيروز خواهيم شد.

وي با بيان اينكه اساتيد بسيجي، افرادي متعهد وانقلابي هستند كه در تمامي عرصه ها حضور فعال داشته اند، ادامه داد: اكنون اساتيد بسيجي بايد با همكاري دانشجويان بسيجي به بيانيه گام دوم انقلاب جامه عمل بپوشانند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي گفت: با توجه به توانايي هايي كه در بسيج اساتيد وجود دارد بايد در استان رويكرد حل مسئله داشته باشيم و سازمان ها را ياري كنيم . ابتدا مشكلات آن ها را شناسايي و سپس آن ها را حل كنيم البته ابتدا بايد مشكلات درون دانشگاه را حل كرد و از اساتيد بسيجي خواستار همراهي شد.

در ادامه مجتبی بذرافشان مقدم، رئیس بسیج اساتید خراسان رضوی، با اشاره به رضایت رهبری از عملکرد بسیج، ادامه داد: از مجموع حدود ۱۱ هزار عضو هیئت‌علمی و مدرس در دانشگاه‌های استان، بسیج اساتید استان، سه هزار عضو دارد. در حال حاضر کار عقب‌مانده‌ای مانند موضوع سازمان‌دهی تخصصی نیروی انسانی داریم که در دستور کار معاونت سرمایه انسانی قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر دو اندیشکده‌ جمعیت و ژئوپولتیک مصوب در استان وجود دارد و سه اندیشکده دیگر در حال شکل‌گیری است.

در اين همايش از سه خانواده معظم شهداي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم تجليل شد.