• image
  • image
  • image
  • image

حجت‌الاسلام عباس‌پور خبر داد: اردوی معرفتی فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به میزبانی واحد قوچان

چاپ ایمیل

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، اهداف برگزاری اردوی معرفتی فعالان فرهنگی واحدهای مشهد و قوچان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام دکتر رضا عباس‌پور در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: اردوی معرفتی و تشکیلاتی فعالان فرهنگی کانون‌ها، نشریات، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی دانشجویی و استادان مشاور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و قوچان با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه‌ها و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این اردو با حضور ۸۰ دانشجو، ۲۰ استاد مشاور و ۱۰ استاد کارگاه‌های آموزشی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، اهداف برگزاری اردوی معرفتی و تشکیلاتی فعالان فرهنگی کانون‌ها را عمل به فرمان امام خامنه‌ای برای تحقق «جهاد تبیین» از طریق ارتقای جایگاه معرفت و اندیشه در کار فرهنگی، تبیین اصول و مبانی تشکیلات اسلامی و انقلابی، آماده‌سازی و به‌کارگیری جوانان موفق متخصص، مؤمن و انقلابی با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب، تشریح نگاه سیستمی به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، آموزش مهارت‌های عمومی مدنظر جوانان با نشاط و امیدوار برای ورود به عرصه کار و تلاش، ارتقای سواد رسانه و اخلاق‌مداری در فضای حقیقی و مجازی، توجه به نقش ورزش در سلامت جسمانی و معنوی و لیگ ورزش همگانی را عنوان کرد.

عباس‌پور یادآور شد: در این اردوی معرفتی و تشکیلاتی دو اردوی سیاحتی و زیارتی، ۱۰ کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان، پنج کارگاه آموزشی ویژه استادان، ۶ نشست تخصصی و پنج مسابقه فرهنگی و ورزشی پیش‌بینی شده است.

احسان پولادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان نیز گفت: تشکیلات می‌تواند معبد باشد، اما هدف نیست، هدف رسیدن به معبود است و جذب حداکثری در تشکلات و نشاط اجتماعی قابل تحقق است، البته نباید از جهاد تبیین غافل شد.

جواد مهدوی‌نسب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان‌رضوی هم با اشاره به بخشی از خطبه 147 از پیشوای مومنان حضرت علی علیه‌السلام، غربت قرآن و معارف دینی و اسلامی در آینده را تبیین کرد و افزود: باید زمان و زمانه را شناخت و این از تشکل‌ها قابل ارتقا خواهد بود و اکنون با ذهنی کنشگر و پر از ایده باید ذهن‌ها را به چالش کشید.

اردوی معرفتی و تشکیلاتی فعالان فرهنگی مصداق جهاد تبیین است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: مهم‌ترین هدف اردوی معرفتی و تشکیلاتی فعالان فرهنگی که در دانشگاه آزاد اسلامی قوچان برگزار شد، لبیک به امر و فرمان مقام معظم رهبری است که کارگاه‌های این دوره مصداق کامل جهاد تبیین است از اهداف مهم این دوره است.

حجت‌الاسلام رضا عباسپور ادامه داد: ارتقای جایگاه معرفت و اندیشه در کار فرهنگی، تبیین اصول و مبانی تشکیلات، آماده‌سازی و به‌کارگیری جوانان موفق با استفاده از بدنه گام دوم، نگاه سیستمی به زندگی اسلامی، آموزش مهارت‌های عمومی مورد نیاز جوانان، ارتقای سواد رسانه و اخلاق‌مداری در فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای اساتید مشاور و برگزاری مسابقات همگانی از دیگر اهداف این اردو است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برای این اردو برگزیده‌شده است؟ اظهار کرد: این واحد دانشگاهی نسبت به مسائل فرهنگی پیشرو است و در جایگاه بالایی قرار دارد و معتقد هستیم که اردوها باید خارج از مشهد برگزار شوند و واحدهای شهرستانی ازلحاظ فرهنگی باید دیده شوند، مضاف بر اینکه حواشی جلسات که می‌تواند برای واحدهای دانشگاهی دستاوردهایی به همراه داشته باشد، مهم است.

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان