• image
  • image
  • image
  • image

دکتر یساقی خبر داد : برگزاري 29 كرسي آزادانديشي در قالب 58 تيم دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي/ مسابقات استاني تا 25 اسفند ادامه دارد

چاپ ایمیل

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاري 29 كرسي آزادانديشي در قالب 58 تيم دانشجويي تا 25 اسفند در دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي خبر داد.

 علي اصغر يساقي در حاشيه برگزاري اولين جلسه از مسابقات كرسي هاي آزادانديشي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي كه ظهر امروز در سالن شهداي گمنام اين دانشگاه در مشهد برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي گفت: کرسی‌های آزاداندیشی كه برای اولین بار در کشور به صورت منسجم و سراسری برگزار می شود بر اساس ابلاغیه معاونت فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به همه استان هاي دانشگاه آزاد اسلامي ،‌در سراسر كشور در حال برگزاري است.در اين مسابقات تیم هاي موافق و منتقد بر اساس ضوابط مشخص شده با همدیگر به رقابت می پردازند و در نهایت تیمی که در یک موضوع مشخص شده بیشترین امتیاز را به دست آورد به مرحله کشوری راه پیدا می کند.

وي با بيان اينكه مسابقات در پنج محور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و سلامت برگزار مي شود افزود: در استان خراسان رضوی، 2 تیم اقتصادی، ۲۶ تیم اجتماعی، ۱۰ تیم فرهنگی، ۱۲ تیم سیاسی و ۶ تیم سلامت از ميان دانشجويان در اين مسابقات شرکت كرده اند که بیشترین شرکت‌کننده مربوط به واحد نیشابور و بعد از آن واحد مشهد است. در مجموع ۲۹ کرسی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود

علي اصغر يساقي خاطر نشان كرد:  مسابقات از ۱۶ اسفند آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت و تیم‌های منتخب استاني جهت شركت در مسابقات كشوري به تهران اعلام می‌شوند. از مجموع ۵۸ تیم این کرسی ها در خراسان رضوي در نهایت ۱۱ تیم به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی درخصوص اهداف اين كرسي ها گفت: هدف از کرسی های آزاد اندیشی بنابر فرمایش مقام معظم رهبری که تاکید زیادی نسبت به احیا و برگزاری های کرسی های آزاد اندیشی در فضای دانشگاه دارند با برگزاری این رویداد های ملی انشاالله بستر محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود و از این پس بنابر اقتضائات سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها فعال شود. مهمترین هدف ثمره آن ایجاد و رشد فضای شور و نشاط، نقد و گفتگوی مسالمت آمیز همراه با حفظ احترام نسبت به طرف مقابل در فضای دانشگاه است و از فضای دانشگاه به بستر جامعه تسری پیدا می کند.

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان