• image
  • image
  • image
  • image

با حضور دكتر خياط مقدم، مرکز رشد اقماری واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی گناباد افتتاح شد

چاپ ایمیل

همزمان با ايام الله دهه فجر، مرکز رشد اقماری واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی گناباد با حضور مسئولان پژ‍وهشي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي و مسئولان شهرستان گناباد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي به نقل از واحد گناباد، در آیین افتتاح این مرکز كه حجت الاسلام صادقی نسب، امام جمعه شهرستان، دکتر داود کاوه، سرپرست واحد گناباد، دکتر خیاط مقدم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و رییس شورای پژوهش و فناوری استان، دکتر نوبخت، رییس مراکز رشد و واحدهای فناور استان و دیگر مسئولان شهرستان حضور داشتند، پس از غبارروبی مزار شهدای گمنام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد، در جلسه اي ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و هفته گرامیداشت مقام مادر و زن، به ارایه فعالیت های انجام شده در چند ماه اخیر پرداخت.

دكتر کاوه گفت: شاخص های این دانشگاه از جمله امکانات و ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی، کادر هیات علمی مجرب و کارمندان فعال و توانمند بر همگان روشن است.

وی ادامه داد: در این مدت کوتاه با تلاش همه اساتید و کارکنان، فعالیت هایی از جمله راه اندازی مرکز رشد که امروز شاهد افتتاح آن بودیم، انجام شده و در آینده نزدیک، تلاش ها و کوشش های دیگری نیز به ثمر خواهد نشست.

سرپرست واحد گناباد اظهار كرد: جذب دانشجو در رشته های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی از طریق عقد تفاهم نامه های مشترک، راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با مشارکت فنی و حرفه ای شهرستان و استان و تصویب راه اندازی مرکز آموزش دوره های کوتاه مدت دانشگاه تحت نظارت مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان، عقد تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی با شرکت کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت (کارخانه قند فریمان) به ارزش تقریبی 45 میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده در چند ماه اخیر است.

وي با اشاره به برنامه علمي و پژوهشي در دست اقدام اين دانشگاه بيان داشت: اقدام برای راه اندازی اولین آزمایشگاه/ کارگاه مرکزی واحد (در زمینه های عمران، ساخت و تولید، کشاورزی و دامپزشکی) تحت نظارت مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان، اقدام برای راه اندازی اولین مرکز تحقیقات و مطالعات تخصصی برق در دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی با شرکت فرآورده هاي غذائي و قند تربت جام، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد (خانگیران)، آستان قدس رضوی، پارک علم و فناوری خراسان رضوی و ادارات و نهادهای شهرستان از جمله دانشگاه علوم پزشکی گناباد، اداره برق، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروی انتظامی، نیروگاه خورشیدی 100 کیلو واتی، نیروگاه بادی 660 کیلو واتی در منطقه نشتیفان خواف و راه اندازی مرکز آموزش زبان و نجوم سما واحد، از جمله اقدامات در دستور کار این دانشگاه است.

حجت الاسلام صادقی نسب، امام جمعه شهرستان نيز ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته، گفت: با توجه به توان علمی واحد گناباد، این دانشگاه باید به سمت تجاری‌سازی حرکت کند.

دکتر خیاط مقدم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوي نيز در اين مراسم تاكيد كرد: باید به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و مسأله‌محور حرکت کرد. با توجه به ظرفیت های دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و از جمله واحد گناباد، می توانیم با گسترش شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد، در زمینه اقتصادی به جایگاه خوبی، دست یابیم.
در پایان نیز، نشست پژوهشی اساتید واحد با دکتر خیاط مقدم و دکتر نوبخت برگزار شد. در این نشست، مواردی از جمله موانع گسترش شرکت های دانش بنیان و مجلات علمی تخصصی مطرح و پیشنهادهایی در خصوص رفع این موانع ارایه گردید.

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان