• image
  • image
  • image
  • image

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: روابط عمومی در دانشگاه جایگاه استراتژیک و راهبردي دارد

چاپ ایمیل

چهاردهمين نشست شوراي اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي ، با حضور رئيس دانشگاه آزاد اسلامی استان ، به ميزباني واحد مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، دکتر مسعود طاهری لاری در این نشست با تشکر ویژه از خدمات خوب و گسترده مدیران و مسئولین روابط عمومی واحدهای استان ، جایگاه و اهمیت روابط عمومی در دین مبین اسلام را بسیار وسیع و پراهمیت دانست و افزود: در قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین(ع) در بخش ارتباطات بسیار تاکید شده و اهمیت و جایگاه آن چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی و سازمانی توصیه‌های بسیار ارزنده ای شده است بنابراین باید توجه ویژه ای به شغل روابط عمومی داشته باشیم چرا که در دین مبین اسلام جایگاه روابط عمومی جایگاه والایی است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی در سازمان ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار کرد: از نظر سازمانی و بعد ساختاری نیز در سازمان و دانشگاه روابط عمومی ها جایگاه خوبی دارند و زیر نظر عالی ترین مدیر سازمان هستند. خود این مسئله نشان دهنده اهمیت روابط عمومی در جایگاه سازمانی است البته باید توجه داشت که فعالیتهای روابط عمومی هم تقویت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی روابط عمومی را پل ارتباطی بین جامعه و دانشگاه دانست و با اشاره به گستره فعالیت های روابط عمومی تاکید کرد: گستره فعالیت های روابط عمومی نباید محدود شود که اگر محدود شود جایگاه روابط عمومی تنزل پیدا خواهد کرد. در شرح وظایف روابط عمومی مسئولیت ها و فعالیت های بسیار زیادی آمده است و این نشان دهنده اهمیت نقش روابط عمومی است.

وی در جمع مدیران و مسئولین روابط عمومی واحدها و مراکز استان تاکید کرد: اکثر فعالیت های شما ممکن است به فعالیت های روزمره و عادی تبدیل شود و این قابل قبول نیست. انتظار من این است که جایگاه روابط عمومی در دانشگاه خیلی خوب تبیین شود.

دکتر طاهری لاری با بیان اینکه وظیفه روابط عمومی فقط تبلیغات و اطلاع رسانی نیست بر نقش استراتژیک روابط عمومی ها در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید و افزود: روابط عمومی نقش بسیار خوبی در جذب دانشجو داشته است و از این بابت تشکر می کنم روابط عمومی در کنار سایر بخش ها مانند آموزش نقش خود را در جذب دانشجو به خوبی ایفا کرد و رتبه اول در جذب دانشجو در سطح کشور و استان را کسب کردیم. این نشان دهنده این است که جایگاه روابط عمومی یک جایگاه استراتژیک و راهبردي است. جایگاه عملیاتی همین کارهای روزمره است ، ولی انتظار داریم روابط عمومی در جایگاه استراتژیک سازمان نقش ایفا کند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سیاست گذاری کنیم در برخی از امور ، با توجه به تحلیل داخل و بیرون دانشگاه توسط روابط عمومی، نیازهای بیرون و بازخورد بیرونی دانشگاه به مسئولین دانشگاه انتقال داده می‌شود که این بازخورد منجر به بهبود و اصلاح فرآیندهای انجام کار در دانشگاه می شود. در حال حاضر این نقش در روابط عمومی خیلی کمرنگ است و باید پررنگ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها نباید درگیر فعالیت های روزمره شوند و باید به عنوان مشاور به ریاست دانشگاه کمک کنند افزود: نقش شما در عملکرد دانشگاه بسیار ارزنده است و اگر فعالیت های روابط عمومی اثربخش باشد دانشگاه هم اثربخشی بالایی خواهد داشت. در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری ، بهبود ارتباطات بین عوامل درون سیستم و برون سیستم موضوعات مهمی است که از روابط عمومی انتظار است که در این نقش ها فعال و پررنگ شوند.

وی با اشاره به اهمیت خبر و حساسیت فضای مجازی و کانال های خبری تاکید کرد: کنترل فضای مجازی و کانال های خبری کار بسیار سختی است. خبرهایی که منتشر می‌کنید حتماً مطالعه داشته باشید چون اثرات اجتماعی خواهد داشت که به دانشگاه ممکن است آسیب برساند. دقیق و متقن بودن خبر و عدم آسیب رسانی برای دانشگاه، اینها ملاحظاتی است که باید روابط عمومی ها در خبر مد نظر داشته باشند.

گفتنی است در این نشست، از مدیران و مسئولین روابط عمومی واحدها و مراکز آموزشی نیشابور ، قوچان ، کاشمر و سرخس به لحاظ تعداد و رشد آمار جذب دانشجو ، تقدیر شد.

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان