• image
  • image
  • image
  • image

توسط دانشگاه آزاد اسلامی مشهد صورت گرفت:استقرار دستگاه تصویربرداری جهت غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب در فرودگاه مشهد

چاپ ایمیل

توسط دانشگاه آزاد اسلامی مشهد صورت گرفت:

استقرار دستگاه تصویربرداری جهت غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب در فرودگاه مشهد

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای حل موضوع اجتماعی بیماری کرونا و کاهش دغدغه افراد جامعه، دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز جهت غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب را از 21 بهمن ماه سالجاری در محل فرودگاه بین المللی مشهد مستقر کرده است.

دکتر مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ومشهد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «پیشرفت علمی بایستی با تکیه‌ بر تولید بومی علم، همراه با خودباوری، امید به موفقیت و حرکت جهاد گونه باشد»؛ افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریت و تاکید ریاست عالیه دانشگاه بر دانشگاه اجتماعی، توجه به حل مسائل و مشکلات اجتماعی از اولویت های دانشگاه است. از این رو مسئولیت‌پذیری اجتماعی را جزو وظایف سازمانی و مبتنی بر آموزه‌های دینی می داند.

دکتر طاهری لاری ادامه داد: یکی از این دغدغه‌ها که اخیراً به‌عنوان مسئله ملی مطرح ‌شده، مراقبت و پیشگیری از درگاه‎های ورودی به شهر مقدس مشهد در مقابله با کرونا ویروس است. بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دو بازوی اجرایی آن یعنی مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی احساس نیاز را درک کرده و در راستای حل موضوع اجتماعی و کاهش این دغدغه اعلام آمادگی کردند و برای رفع این موضوع تمام ظرفیت و توان خود را بکار بستند.

وی تصریح کرد: این دو مرکز به کمک نیروهای انسانی متخصص خود به‌ صورت مستمر و شبانه‌روزی و با مستقر نمودن دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز در ترمینال‎های 1 و 3 فرودگاه شهید هاشمی‎نژاد مشهد مقدس به غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب نمودند.

دکتر طاهری با بیان اینکه تیم کارشناسی و سامانه تصویر برداری حرارتی از 21 بهمن ماه در فرودگاه مشهد فعالیت خود را شروع نمودند، اظهار داشت: اکنون غربالگری حرارتی، توسط دوربین تصویربرداری حرارتی قابل‌ حمل دیجیتال با حد تفکیک بالا صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ومشهد درخصوص کارکرد این دوربین ، اظهارداشت: این دوربین به کمک واسط‎های نرم‎افزاری تهیه ‌شده می تواند میزان اندازه دما در هر شی و مکانی را بر مبنای فاصله‎اش از آن اندازه‎گیری کند و با رنگ‎های مختلف روی نمایشگر نشان دهد. بنابراین می توان از این دوربین به‌منظور تشخیص محدوده دمایی صورت اشخاص و تشخیص تب استفاده کرد و درصورتی‌که دما بالاتر از مقدار مشخصی باشد به کاربر سامانه اطلاع داده می‌شود تا شخص مورد نظر برای بررسی دقیق‌تر موضوع ارجاع شود.

دکتر طاهری در پایان از زحمات و همکاری های پیوسته و شبانه روزی دکتر محمدعلی خلیل زاده، رئیس مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی و دکتر سیدعابد حسینی، رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوی و دیگر همکارانشان در به ثمر رساندن این پروژه ارزشمند تشکر و قدردانی کرد.

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان