• image
  • image
  • image
  • image

دکترشاکری خبر داد: پهنای باند اینترنت و همچنین سرورهای کلاس‌های غیر حضوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ارتقاء یافت

چاپ ایمیل

به منظور بهبود کیفیت برگزاری کلاس‌های غیر حضوری

پهنای باند اینترنت و همچنین سرورهای کلاس‌های غیر حضوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ارتقاء یافت

مديركل مركز فناوري  اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي مشهد  گفت: به منظور بهبود کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی، عملیات افزایش ۳.۵ برابری پهنای باند اینترنت دانشگاه با موفقیت انجام شد.

دكتر حسن شاكري مديركل مركز فناوري  اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي مشهد  در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اعلام این خبر افزود: به دنبال راه‌اندازی و تشکیل جلسه ستاد استانی آموزش غیرحضوری دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد مشهد عهده‌دار برگزاری کلاس‌های مجازی واحدهای استان خراسان رضوی شد.
وی افزود: ارتقاء پهنای باند اینترنت به منظور بهبود کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی با تصویب ستاد آموز‌ش غیرحضوری و تایید ریاست دانشگاه از ۱۷ اسفند ماه به ۳.۵ برابرافزایش یافت.

دکتر شاکری با بیان اینکه پهنای باند اینترنت دانشگاه قبل از این ۱۰۰ مگابیت در ثانیه شامل یک خط فیبر نوری و یک خط رادیویی (بی‌سیم) هریک به ظرفیت ۵۰ مگابیت در ثانیه بود، اظهار داشت: این در حالی است که اکنون در عملیات ارتقای پهنای باند با اختصاص بودجه‌ ماهیانه ۵۴ میلیون تومان، ظرفیت خط فیبر نوری به دو اتصال STM-1 هریک به ظرفیت ۱۵۵ مگابیت در ثانیه افزایش یافت و به این ترتیب پهنای باند اینترنت دانشگاه مجموعا به ۳۶۰ مگابیت در ثانیه رسید.

مديركل مركز فناوري  اطلاعات و ارتباطات واحد مشهد به برگزاری فاز اول کلاس‌های مجازی با هماهنگی حوزه معاونت آموزشی از روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه به مدت یک هفته برای درس‌های منتخب اساتید اشاره کرد و گفت: در این فاز برای ۴۲۸ نفر از اساتید و مجموعا حدود ۲۰۰۰ کد کلاس، لینک کلاس آنلاین ایجاد گردید که در طی این هفته حدود ۸۰۰ جلسه کلاس آنلاین برگزار شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم از روز دوشنبه ۱۹ اسفند از طریق برنامه تولیدشده توسط کارشناسان اداره کل فناوری اطلاعات، برای کلیه درس‌های نظری به صورت خودکار، کلاس غیر حضوری ایجاد شد و لینک این کلاس‌ها در پرتال اساتید و داتشجویان قرار گرفت.

دکتر شاکری با بیان اینکه اکنون نیز با اختصاص بودجه حدود ۵۰ میلیون تومانی خرید RAM به میزان ۲۵۶ گیگابایت و هارد دیتاسنتر به میزان حدود ۵ ترابایت توسط اداره تدارکات در دست اقدام است؛ تصریح کرد: به این ترتیب در روزهای آینده یک سرور جدید تجهیز و برای کمک به ظرفیت پشتیبانی کلاس‌های مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

وی درهمین خصوص از حمایت ریاست دانشگاه و مسئولان بخشهای مختلف اعم از معاونت آموزشی، اداره کل آموزش، روابط عمومی، اساتید و دانشجویان و همچنین از زحمات بی‌وقفه کارشناسان فناوری اطلاعات تشکر و قدردانی کرد.

معرفى اجمالى دانشگاه

امكانات خدماتى، رفاهى

ويژگى هاى آموزشى، پژوهشى

تسهيلات مالى، اعتبارى

پرديس بين الملل خراسان