واحد مشهد پیشتاز در آموزش غیرحضوری دانشجویان/ برگزاری بیش از ۲۳۰۰ کلاس غیر حضوری آنلاین در واحد مشهد

چاپ

واحد مشهد پیشتاز در آموزش غیرحضوری دانشجویان/ برگزاری بیش از ۲۳۰۰ کلاس غیر حضوری آنلاین در واحد مشهد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از برگزاری ۲۳۰۰ کلاس به‌صورت غیر حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد.

دکتر مهدی یعقوبی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به تعطیل‌شدن دانشگاه‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به زیرساخت‌ها، ظرفیت و توانمندی نیروهای متخصص موجود اقدام به برنامه‌ریزی، طراحی و پیاده‌سازی اطلاعات برای استفاده از ظرفیت آموزش غیر حضوری آنلاین کردیم.

وی افزود: در این راستا با بهره‌برداری از توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه و با تلاش کارشناسان اداره کل فناوری اطلاعات، سامانه‌ای برای دریافت اعلام آمادگی اساتید جهت کلاس غیر حضوری طراحی و از طریق پرتال اساتید فعال شد.

دکتر یعقوبی با بیان اینکه جلسه آموزش و تبادل نظر با مدیران گروه و جمعی از اساتید با حضور اینجانب، مدیر کل آموزش و مدیر کل فناوری اطلاعات برگزار شد، تصریح کرد: نتیجه اینکه تا کنون برای ۴۲۸ استاد بیش از ۲۳۰۰ کد (کلاس)، کلاس غیر حضوری ایجاد شده و به صورت پیامکی به اساتید و دانشجویان اطلاع‌رسانی شده است که تا پایان وقت چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه 550 جلسه کلاس مجازی تشکیل شده است

وی ادامه داد: یک گروه و یک کانال در فضای مجازی برای پاسخ‌گویی و راهنمایی و دریافت بازخورد اساتید در مورد برگزاری کلاس‌های آنلاین به صورت مشترک توسط اداره کل آموزش و اداره کل فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده که بیش از ۶۰۰ نفر از اساتید در این محیط حضور دارند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهارداشت: البته در بازه‌های ۱۲ تا ۱۴ و ۱۴ تا ۱۶ روز دوشنبه سیستم آموزش غیر حضوری به دلیل تعداد زیاد کاربران آنلاین با اختلالاتی مواجه شد که با تلاش کارشناسان فناوری اطلاعات این مشکل رفع شد.

بیش از۸۰ درصد اساتید بدون مشکل کلاس های غیر حضوری را برگزارکردند

دکتر یعقوبی با تاکید بر اینکه براساس بازخورد دریافتی از اساتید محترم، به صورت تقریبی بیش از ۸۰ درصد اساتید بدون مشکل عمده، موفق به برگزاری کلاس‌های غیر حضوری خود شده‌اند؛ افزود: مشکلات بقیه اساتید بخشی مربوط به ناسازگاری سیستم آنها یا عدم آشنایی با محیط و بخشی مربوط به مشکلات سیستم و مخصوصا محدودیت پهنای باند بود.

وی گفت: براساس مصوبه جلسه ستاد کلاس‌های غیرحضوری استان و موافقت ریاست محترم دانشگاه، تقویت پهنای باند اینترنت دانشگاه و افزایش آن به ۳.۵ برابر میزان فعلی به صورت فوری در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر یعقوبی در خاتمه از تلاشهای مرکز فناوری اطلاعات بدلیل آماده سازی زیرساخت و برقراری ارتباط و همچنین روابط عمومی دانشگاه به دلیل اطلاع رسانی های متعدد و فوری به اساتید و دانشجویان و تلاش های همکاران حوزه آموزش تشکر و قدردانی کرد.